خبرگزاری کار ایران

سه کارگر قدیمی معدن زغال سنگ «طزره» اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۵۰۹

سه کارگر معدن زغال سنگ «طزره» [البرز شرقی] به دلیل پیگیری مطالبات صنفی همکارانشان به طور موقت اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «رمضان عرب عاملی» نماینده کارگران معدن زغال سنگ طزره به همراه دو کارگر دیگر به اسامی «مجتبی میران» و «علیرضا نوروزی» که اسفند ماه سال گذشته پیگیر مطالبات معوقه خود و سایر همکارانشان بودند، پنجم فروردین ماه سال جاری پس از حدود ۲۰ سال سابقه کار به طور موقت اخراج شدند.

به گفته یکی از کارگران، حقوق بیش از هزار کارگر معدن البرز شرقی از بهمن ماه سال گذشته به تعویق افتاده است. همچنین بیش از ۴ ماه است که بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و دفترچه‌های درمانی عده زیادی از کارگران فاقد اعتبار است.

کارگران می‌گویند سال گذشته با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، کارفرما وعده پرداخت بخشی از مطالبات کارگران را داد اما تا به امروز به وعده خود عمل نکرده است.

بنا به گفته کارگران، اخراج عضو شورای اسلامی کارگران معدن زغال سنگ «طزره» درحالی صورت گرفته است که کارفرمای معدن پیش از این با پی گیری‌های این نهاد صنفی برای رفع مشکلات حقوقی وبیمه‌ای کارگران مخالفت می‌کرد.

کارگران می‌گویند تمامی فعالیت‌های اعضای شورای اسلامی کار معدن طزره جنبه صنفی و قانونی داشته و در جهت بهبود وضعیت معدن و کارگرانش انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز