خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران کاشی ایرانا:

منافع حداقل بگیران در تعیین مزد ۹۴ نادیده گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۰۴۵

نماینده کارگران کارخانه کاشی ایرانا از اعضای کارگری شورای عالی کار (شورای تعیین مزد) خواست به کارگران توضیح دهند با افزایش 17 درصدی مزد چگونگی باید فاصله مزد از هزینه های زندگی را پرکنند.

«عزیره شریفی» روز چهارشنبه (پنجم فروردین)  در اولین واکنش به افزایش 17 درصدی مزد 94 به ایلنا گفت: اینکه اعضای گروه کارگری شورای عالی کار توانستند در مذاکرات تعیین مزد سال 94 دستمزد همه سطوح کارگری را به یک میزان افزایش دهند یک دستاورد است اما واقعیت این است که زندکی خانواده‌های حداقل بگیر با افزایش 17 درصدی مزد تامین نمی شود.

این فعال کارگری بابیان اینکه در سال 93 متوسط دستمزد یک کارگر کارخانه کاشی ایرانا ماهانه در حدود 750 هزار تومان بود، افزود: با مصوبه دستمزدهای سال 94 این در یافتی در نهایت حدود یک میلیون و صد هزار تومان خواهد بود که این مبلغ به هیچ وجه با هزینه های زندگی همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حداقل بگیران از مزد امسال سود نمی برند و در مقابل مدیرانی که تحت مواد قانون کار حقوق می گیرند از این افزایش 17 درصدی راضی هستند زیرا دریافت مزایای جانبی شغلی همچون حق مسئولیت و پاداش بهره‌وری به جبران قدرت مالی آنها کمک می‌کند.

به باور این فعال کارگری در اصل آنچه که در مذاکرات مزدی امسال پنهان ماند موضوع چگونگی جبران شکافی است که در سالهای اخیر میان مزد و هزینه‌های زندگی کارگران ایجاد شده است.

شریفی با یادآوری اینکه طبق برآورد نهادهای کارگری هم اکنون میان مزد وهزینه های زندگی یک شکاف 60 تا 70 درصدی ایجاد شده است، افزود: توقع کارگران از اعضای گروه کارگری شورای عالی کار این است که دست کم در جلسات ماهیانه به کارگران توضیح دهند که چگونگی باید فاصله مزد از هزینه های زندگی را پرکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز