خبرگزاری کار ایران

تصمیم جلسه نیمه شب برای معیشت جامعه کارگری؛ افزایش ۱۷ درصدی مزد تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۶۴۹

سرانجام پس از چهار ساعت و نیم مذاکره شبانه بر سر میزان افزایش مزد کارگران، رقم ۱۷ درصدی پیشنهادی دولت برای افزایش مزد پایه و سایر سطوح مزدی مورد توافق نمایندگان کارگران قرار گرفت. کارفرمایان ساعتی پیش اختیار تصمیم‌گیری را به دولت (بزرگ‌ترین کارفرمای کشور) واگذار کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حاضر در محل تشکیل جلسه شورای عالی کار، حداقل مزد کارگران برای سال آتی با ۱۷ درصد افزایش ۷۱۲۴۲۴ تومان تصویب شد و سایر سطوح مزدی نیز ۱۷ درصد افزایش خواهند یافت. 

همچنین برای سال آینده حق مسکن ۴۰ هزار تومان و پایه سنوات در ماه ۳۰ هزار تومان تعیین شده است. 

افزایش ۱۷ درصدی مزد پایه درحالی به امضای نمایندگان کارگران رسیده است که پیش از این اعضای اصلی و مشاور گروه کارگری شورای عالی کار در دو نوبت از امضا نکردن رقم کمتر از ۲۵ درصد و سپس ۲۰ درصد خبر داده بودند، تا به این طریق فرصت شکایت در نهادهای قضایی برای بدنه جامعه کارگری فراهم شود؛ خبرنگار ایلنا از موافقت اعضای اصلی گروه کارگری با پیشنهاد دولت خبر می‌دهد. 

بنا بر این گزارش، جلسه شورای عالی کار هنوز به پایان نرسیده و اعضا مشغول مذاکره در خصوص میزان افزایش بن خوار و بار کارگران برای سال ۹۴ هستند.

تکمیلی/

جلسه شورای عالی کار با افزایش 30 هزار تومانی حق بن خوار و بار کارگران در سال آتی خاتمه یافت. به این ترتیب حق بن کارگران از 80 هزار تومان به 110 هزار تومان افزایش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز