خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران ذوب آهن اردبیل مقابل ساختمان استانداری

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۳۴۰

منابع کارگری ایلنا در کارخانه ذوب آهن اردبیل گزارش دادند، در پی اجتماع دو روزه کارگران در روزهای ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در مقابل ساختمان استانداری و دفتر نماینده امام جمعه اردبیل کارگران امید وار بودند به مشکلات صنفیشان رسیدگی شود که متاسفانه بی‌پاسخ ماند وکارگران ناچار شدند امروز نیز در واکنش به بی‌تفاوتی مسئولان استانداری اعتراضات صنفی خود را از سر بگیرند.

جمعی از کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل در اعتراض به تعویق ۸ ماه حقوق و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌شان صبح امروز مقابل ساختمان استانداری اردبیل تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، در پی اجتماع دو روزه کارگران در روزهای ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در مقابل ساختمان استانداری و دفتر نماینده امام جمعه اردبیل، کارگران امیدوار بودند به مشکلات صنفیشان رسیدگی شود که پس از بی‌پاسخ ماندن مطالبات، کارگران ناچار شدند امروز نیز در واکنش به بی‌تفاوتی مسئولان استانداری اعتراضات صنفی خود را از سر بگیرند.

کارگران می‌گویند؛ در حالی به استقبال سال نو می‌رویم که ۸ ماه حقوق مربوط به ماهای اردیبهشت، خرداد، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر و دی ماه به همراه حق عیدی سال ۹۲ دریافت نکرده‌اند.

به گفته آنان، امروز با هماهنگی شخص استاندار برای مذاکره به اینجا آمده‌ایم. قرار بود نمایند گان کارگری پیرامون مشکلات کارگران ذوب آهن جلسه‌ای را با استاندار برگزار کنند. اما زمانی که کارگران مقابل ساختمان استانداری برای مذاکره جمع شدند آقای استاندار اردبیل هیچ کارگر و نماینده‌ای را برای مذاکره نپذیرفت و این موضوع کارگران را خشمگین کرد.

در واکنش به بی‌تفاوتی مسئولان، کارگران ساعت ۱۱ و نیم امروز به مدت یک ساعت چهار راه امام خمینی شهر اردبیل که جنب ساختمان استانداری واقع شده است را بستند.

کارگران می‌گویند، کارفرما مدعی است این واحد صنعتی برای ادامه تولید توجیه اقتصادی ندارد به همین دلیل فعالیت این کارخانه را از اردیبهشت ماه سال جاری متوقف کرده و ۲۵۰ نفر از کارگران این کارخانه را بلاتکلیف مانده‌اند.

 کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل همچنین پیش از این از اخراج چند تن از نمایندگان کارگری این کارخانه به دلیل پی گیری مطالبات صنفی همکارانشان خبر داده بودند. آنان می‌گویند سه تن از اعضای انجمن‌صنفی کارگران به نام‌های «مقصود محجوری»، «حسن رونقی» و «اصغر بابا‌زاده» از مهر تا اسفند ماه سال گذشته به دلیل انجام وظیفه قانونیشان اخراج شده‌اند.

همچنین کارفرما حدود ۱۶ نفر از کارگران را در تاریخ یکم آذر ماه به بهانه پی گیری مطالبات صنفی خود و همکارانشان اخراج کرده است. علاوه بر ان حدودا چهار ماه پیش تعداد ۱۵ نفر دیگر به همین دلیل اخراج شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز