خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران کنتور سازی ایران وارد سومین روز شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۸۲۳

صبح امروز کارگران کارخانه کنتور سازی ایران برای سومین متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفیشان، کار در بخش‌های مختلف کارخانه را متوقف کرده‌ ودر سالن نهار خوری کارخانه اجتماع کردند.

اعتراض صنفی کارگران «کنتور سازی ایران» امروز در حالی وارد سومین روز خود شد که روز گذشته به دستور کارفرما دو ماه از مجموع مطالبات معوقه این کارگران پرداخت شد.

منابع خبری ایلنا در استان قزوین با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: صبح امروز (پنجشنبه ۱۴ اسفند) کارگران کارخانه کنتور سازی ایران برای سومین متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفیشان، کار در بخش‌های مختلف کارخانه را متوقف کرده‌ ودر سالن نهار خوری کارخانه اجتماع کردند.

حدود ۶۰۰ کارگر کارخانه کنتور سازی ایران از روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه تاکنون با برپایی تجمع در محوطه این کارخانه خواستار پرداخت سه ماه حقوق معوقه (ماه‌های آذر، دی و بهمن) و همچنین حقوق اسفند و عیدی و پاداش پایان سال خود شده‌اند.

این کارگران در عین حال درباره مطالبات بیمه‌ای خود می‌گویند: طبق توافقی که بین کارفرما وتامین اجتماعی انجام شده بود قرار بود ۶ ماه از معوقات بیمه‌ای کارگران به صورت اقساطی به تامین اجتماعی پرداخت شود اما ظاهرا تا تکنون این توافق اجرایی نشده‌است و از یک هفته پیش درخواست تعویض و تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران در شعب تامین اجتماعی رسیدگی نشده است.

به گفته منابع ایلنا در حال حاضر هنوز وضعیت پرداخت مطالبات معوقه حدود ۴۰۰ کارگر شاغل در واحد صنایع کم مصرف ایرانیان که در مجاورت این واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند مشخص نیست.

کارخانه کنتور سازی ایران که از دو واحد کنتور سازی و لامپ سازی تشکیل شده است دارای نزدیک به هزار کارگر است، به گفته کارگران این واحد صنعتی در دو سال گذشته با وجود وضعیت مطلوب تولید پرداخت مطالبات آن‌ها با مشکلاتی همراه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز