خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در هیات امنای تامین اجتماعی:

کشته شدن چند کارگر دیگر مسئولان را به صرافت رعایت ایمنی کار می‌اندازد؟

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۷۱۳

«خانواده‌های کارگران حادثه دیده همواره در معرض آسیب‌های جدی اجتماعی هستند و این آسیب دیدگی در میان خانواده‌هایی که سرپرستان آنها براثر حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند بیشتر است.»

دبیر خانه کارگر قم در حاشیه مراسم ختم دو کارگر کشته در حادثه معدن منگنز قم که روز دهم اسفندماه رخ داد، گفت: این اتفاق در کنار حادثه‌‌ی 28 بهمن ماه در اصفهان که به مرگ هشت کارگر ساختمانی منجر شد؛ نشان دهنده بالا بودن شمار قربانیان حوادث کار در کشور است.

«اکبر شوکت» در این باره به ایلنا گفت: در حادثه معدن منگنز به غیر از کارگران کشته شده، دو کارگر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی افزود: شنیده شده که پرداخت حقوق کارگران معدن منگنز قم پیش از وقوع حادثه چند ماهی به تعویق افتاده بود.

مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه بسیاری از نکات اساسی ایمنی توسط کارفرما‌ها رعایت نمی‌شود، گفت: آقایان مسئول در بخش‌های دولتی و خصوصی تا کی می‌خواهند نسبت به عدم رعایت ایمنی کارگران از سوی کارفرما‌ها بی‌توجه باشند؟ کشته شدن چند کارگر دیگر آنان را به فکر چاره خواهد انداخت. دولت باید از طریق ابزارهایی که دارد کارفرما‌ها را موظف کند تا مسائل ایمنی در کارگاه‌های مختلف ساختمانی و صنعتی رعایت شوند.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته شاهد رعایت مسائل ایمنی از سوی کارفرما‌ها و توجه مسئولان آن‌ها به این موضوع هستیم، گفت: خانواده‌های کارگران حادثه دیده همواره در معرض آسیب‌های جدی اجتماعی هستند و این آسیب دیدگی در میان خانواده‌هایی که سرپرستان آنها براثر حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند بیشتر است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم گفت: چه کسی امروز جوابگوی خانواده‌های این کارگران فوت شده است و چه کسی می‌خواهد از آسیب‌های اجتماعی که ممکن است به سراغ خانواده‌های این کارگران بیاید جلوگیری کند؟

وی گفت: حرف ما این است که چرا نباید محیط‌های کارگاهی که کارگران در آن مشغول به کار هستند ایمن باشد و چرا مسئولان نسبت به رعایت اصول ایمنی کار برای کارگران که باید توسط کارفرما‌ها اعمال شود، توجهی نمی‌کنند؟

 

 
 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز