خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر در دیدار سفیر نروژ:

نهادهای صنفی باید امکان گفتگوهای اجتماعی در سطوح مختلف را داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۵۳

«تشکیلات خانه کارگر به عنوان یکی از فراگیر‌ترین نهادهای صنفی کارگری ایران نزدیک به ۲ و نیم میلیون عضو دارد.»

خانم «اودلیسه نورهیم» سفیر جدید نروژ در تهران صبح امروز از تشکیلات مرکزی خانه کارگر ایران بازدید و با «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در این دیدار گفت: تشکیلات خانه کارگر به عنوان یکی از فراگیر‌ترین نهادهای صنفی کارگری ایران نزدیک به ۲ و نیم میلیون عضو دارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: این عضو گیری در نتیجه بازبینی و به روز شدن برنامه‌های صنفی تشکیلات خانه کارگر بوده است.

به گفته محجوب در در نتیجه تحولات اجتماعی و اقتصادی سالهای اخیر امنیت شغلی کارگران و به ویژه کارگران جوان در بازار کار کشور بیش از هر زمان دیگری سست شده است و به همین دلیل تشکیلات خانه کارگر در سالهای اخیر سعی کرده است تا در کنار فعالیت‌های صنفی کارگری به مسائل آموزشی و رفاهی کارگران نیز توجه کند.

وی در عین حال از پیگیری‌های همزمان فراکسیون کارگری مجلس و تشکل متبوعش برای ارتقاء حقوق صنفی کارگران خبر داد و گفت: به طور مشخص در شرایطی که مخالفان قانون کنونی کار در صدد هستند تا با اصلاح این قانون از جنبه‌های حمایتی قانون کار بکاهند در صدد هستیم تا مطابق قوانین بالادستی برنامه توسعه حق قانونی اعتراض صنفی و برخورداری فراگیر همه جویندگان کار از مزایای بیمه بیکاری را بدست آوریم.

وی در عین حال با یادآوری اینکه تشکیلات خانه کارگر به عنوان یک نهاد صنفی کارگری در برخی از اتحادیه‌های صنفی جهانی عضویت دارد، گفت: از آنجا که در عمده مقررات کنونی قانون کار ایران برای کارگران به نسبت مقاوله‌های بنیادین سازمان جهانی کار مزایایی به مراتب بیشتر پیش بینی شده است بیشتر فعالیت‌های صنفی ما بر محوریت مسائل ملی متمرکز شده است.

با این حال محجوب با یادآوری اینکه ایران هنوز اجرای مقاوله نامه‌های بنیادین ۹۸ و ۸۷ سازمان جهانی کار(درخصوص آزادی فعالیت‌های صنفی) را به رسمیت نپذیرفته است، افزود: بطور کلی معتقدیم که نهادهای صنفی باید طوری گسترش یابند که امکان گفتگوهای اجتماعی در سطوح مختلف تشکیلاتی همواره وجود داشته باشد.

در ادامه این دیدار خانک نورهیم، سفیر جدید نروژ در ایران بابیان اینکه تشکل‌های صنفی کارگری در کشور متبوعش نقش فعالی دارند نسبت به گسترش تعاملات میان نهادهای صنفی کارگری ایران و نروژ ابراز تمایل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز