خبرگزاری کار ایران

در حاشیه؛

کارگران سهمی از نشست خبری رئیس‌جمهور نداشتند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۱۳

«از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که می‌شد در این حوزه از رئیس‌جمهور پرسید، وضعیت اختصاص سبد کالا به کارگران بود، خاصه که این روزها با وجود تعیین رقم دستمزد آنان ۱۰ درصد کمتر از نرخ رسمی تورم، اخباری مبنی بر حذف این گروه اجتماعی از حمایت غیر نقدی دولت نیز منتشر شده است.»

دومین نشست خبری رئیس جمهور ظهر امروز در حالی پایان یافت که از سوی مسئولان نهاد ریاست جمهوری فرصتی برای طرح سئوال خبرگزاری کار فراهم نشد.

به گزارش ایلنا، با گذشت یک سال از آغاز به کار دولت یازدهم، سئوالات و شبهات فراوانی برای کارگران به وجود آمده است که شنیدن پاسخ از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور می‌توانست علاوه بر اطلاع‌رسانی به ایشان، زمینه برخورد با برخی مدیران در سطوح مختلف را فراهم کند.

از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که می‌شد در این حوزه از رئیس‌جمهور پرسید، وضعیت اختصاص سبد کالا به کارگران بود، خاصه که این روزها با وجود تعیین رقم دستمزد آنان ۱۰ درصد کمتر از نرخ رسمی تورم، اخباری مبنی بر حذف این گروه اجتماعی از حمایت غیر نقدی دولت نیز منتشر شده است.

اما سئوال دیگری که در صورت طرح، احتمال اصلاح و برخورد از جانب عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را داشت، موضوع برخوردهای قضایی با کارگرانی بود که از دولت، مطالبات مشخص صنفی دارند. پس از یک سال از آغاز به کار دولت، به نظر می‌رسد که لازم بود رئیس‌جمهور پاسخ مشخصی درباره رویکرد دولت‌اش در مواجهه با اعتراضات صنفی کارگران ارائه کند.

نکته قابل تأمل در حذف سئوال کارگران از نشست خبری روحانی، توضیحی است که از جانب روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری به خبرنگاران ارائه شد. ظاهرا به آنان گفته شده است که سئوالات بصورت اتفاقی(رندوم) توسط سیستم کامپیوتری انتخاب می‌شوند. این توضیح از آن جهت قابل تامل است که تفاوت قابل ملاحظه‌ای میان یک مسابقه تلویزیونی و نشست خبری رئیس‌جمهور وجود دارد که امیدواریم این تفاوت در نشست‌های بعدی درنظر گرفته شود.

هرچند علاوه بر کنفرانس خبری رئیس‌جمهور، در سفرهای استانی روحانی نیز همچون دولت احمدی‌نژاد فرصتی برای طرح این سئوالات که مخاطبانش میلیون‌ها نیروی تولیدگر اجتماع هستند در نظر گرفته نمی‌شود، اما ایلنا امیدوار است نهاد ریاست‌جمهوری در سریع‌ترین زمان ممکن تمهیدی برای دریافت پاسخ کارگران از رئیس‌جمهور در نظر بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز