خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

کار تأمین‌اجتماعی تولید امنیت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۷۲۱

پرداخت بدهی‌های مراکز طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی که حدود ۱۲ ماه معوق شده بود از نتایج اولیه رویکرد جدید دولت در این حوزه است / کار سازمان تأمین‌اجتماعی تولید امنیت اجتماعی است که شامل تأمین معیشت و رفاه حال و آینده جامعه تحت‌پوشش است که نتیجه آن تولید کسب و کار می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی رویکرد دولت تدبیر و امید و اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء خدمات درمانی را آرزوی دیرینه مدیران و فعالان حوزه سلامت و تأمین‌اجتماعی برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، «سیدتقی نوربخش» در همایش کار و محرومیت در گفتمان امام(ره) افزایش توجه دولت به حوزه بهداشت و درمان و رفاه اجتماعی را زمینه‌ساز تحول جدی در خدمات تأمین‌اجتماعی دانست و گفت: پرداخت بدهی‌های مراکز طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی که حدود ۱۲ ماه معوق شده بود از نتایج اولیه رویکرد جدید دولت در این حوزه است.

نوربخش اظهار داشت: گفتمان امام(ره) عدالت اجتماعی است که در ابعاد اقتصادی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی سبب بازتولید ثروت می‌شود و جامعه کارگری و کارفرمایی از طریق مکانیزم رفاه اجتماعی می‌تواند این گفتمان را محقق کند.

وی ادامه داد: کار سازمان تأمین‌اجتماعی تولید امنیت اجتماعی است که شامل تأمین معیشت و رفاه حال و آینده جامعه تحت‌پوشش است که نتیجه آن تولید کسب و کار می‌شود.

نوربخش گفت: ما سازمان تأمین‌اجتماعی را در شرایط خوبی تحویل نگرفتیم. ما سازمان را با ۵هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم؛ در جامعه تحت‌پوشش این سازمان که حدود نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود ۵۶ درصد افراد حداقل حقوق یعنی حدود ۶۰۷ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد با برنامه‌ریزی و بسیج عملیات وزارت رفاه تلاش کرد تا هیچ خللی در تعهدات این سازمان ایجاد نشود.

نوربخش تصریح کرد: در شرایطی که سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت گذشته عیدی مستمری‌بگیران را از طریق استقراض بانکی پرداخت کرده بود ما توانستیم با مکانیزم بیمه‌ای، اصولی و اقتصادی مسائل را حل کنیم و بدون استقراض بانکی عیدی مستمری‌بگیران را در بهمن‌‌ماه پرداخت کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه دولت در بحثدرمان حساسیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس جمهور فرمودند تخصیص منابع در بخش درمان هزینه نیست و بلکه سرمایه‌گذاری است و نه تنها در کلام بلکه در اهمیت سیاستگذاری نیز شاهد این موضوع هستیم و اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش درمان و سلامت کشور نشان‌دهنده این اهمیت است.

وی همچنین گفت: البته این اختصاص بودجه باید همراه با عدالت در دسترسی و راهنمایی باشد و گرنه عدالت اجتماعی در درمان محقق نخواهد شد. امیدواریم با ایجاد ساختار مناسب و قدر دانستن اهمیتی که دولت به این موضوع داده شاهد صرف منابع در این حوزه به نحو احسن باشیم.

نوربخش همچنین با اشاره به روز مبارزه با دخانیات نیز گفت: در کشور ما ۱۰ هزار میلیارد تومان برای خرید ۵۰ میلیارد نخ سیگار هزینه می‌شود که این مبلغ برابر هزینه‌ای است که برای درمان کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت و اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نشاندهنده دل‌مشغولی‌های ایشان از سیاست‌های قبلی بوده که به نحو صحیح انجام نشده است.

وی در پایان گفت: ما به عنوان سازمانی اجتماعی که مشمول همه بندهای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام سلامت هستیم امیدواریم که سلامت اجتماعی، فقرزدایی و اشتغال تحقق پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز