خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

عامل موفقیت دولت جنگ در حمایت از کارگران استفاده از کارشناسان مستقل بود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۳۵

دولت زمان جنگ به‌دلیل وجود دایره مشاوره قوی متشکل از کار‌شناسان زبده و مستقل کارگری در جمایت از جامعه کارگری بسیار موفق عمل کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت عامل موفقیت دولت زمان جنگ در حمایت از جامعه کارگری، تشکیل گروهی از کار‌شناسان زبده و مستقل کارگری به قصد مشاوره به دولت وقت بود.

«حسن صادقی» در تشریح جزئیات نشست دبیران اجرایی خانه کارگر با موضوع بررسی تحولات تشکیلاتی در وزارت کار که روز گذشته(پنج شنبه ۸ خرداد) برگزار شد، به ایلنا گفت: تیم مدیریت قبلی در بدنه تشکیلاتی این وزارتخانه اعتقادی به همراهی و همدلی با اهداف دولت یازدهم ندارند که ادامه این روند، محبوبیت دولت را در بدنه جامعه کارگری کاهش می دهد.

وی با توصیه به وزارت کار برای تشکیل گروهی از کار‌شناسان زبده و مستقل کارگری به قصد مشاوره به این وزارتخانه، تصریح کرد: دولت زمان جنگ به‌دلیل وجود دایره مشاوره قوی متشکل از کار‌شناسان زبده و مستقل کارگری در جمایت از جامعه کارگری بسیار موفق عمل کرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، «بیمه سلامت» را موضوع دوم نشست یاد شده خواند و افزود: ما با نفس قانون بیمه سلامت مخالف نیستیم اما مشکلات جانبی این قانون موجب نگرانی جامعه کارگری شده است چرا که اصول بیمه‌گری می‌گوید سازمان متولی نمی‌تواند هم مجری و هم ناظر باشد. این قانون به جای رویکردی رفاهی، رویکردی اقتصادی و بنگاه‌داری دارد و فاقد استقلال بیمه‌ای است.

وی ادامه داد: بحثدیگر ما در خصوص بند «د و الف» ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه است که سرانه درمان همه گروه‌های کشوری، لشگری، بهزیستی و کمیته امداد ۵ درصد حداقل حقوق قانون کار است ولی کارگران تابع قانون کار(۹ درصد) هستند که عین بی‌عدالتی است.

صادقی افزود: نگاه کنونی دولت یازدهم به بیمه سلامت، حکم چاه ویل را برای این دولت دارد و خروجی آن به نفع پزشکان، مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش درمانی سازمان تأمین اجتماعی اعم از مستقیم و غیر مستقیم حاصل حق بیمه کارگران است و ما اجازه نخواهیم داد پزشکان بر اموال کارگران سیطره پیدا کنند.

وی با طرح انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی به عنوان موضوع سوم این نشست، اظهار کرد: با سه رویکرد درون گرائی، برون‌گرائی و پیرامون‌گرائی نامزدهای انتخاباتی خود را رصد خواهیم کرد و ملاک ما برای گزینش نامزد‌ها تطبیق نگرش آن‌ها با اهداف صنفی کارگران است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: ما تلاش می کنیم تا با بیشتر کردن سهم نمایندگان کارگری در مجلس، افراد درد کشیده جامعه کارگری را برگزینیم.

به گفته صادقی، «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر در پایان این نشست پیرامون موضوعاتی نظیر انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، مجوز راهپیمائی روز کارگر در سال آینده، جذب افراد کاردان در تشکلات کارگری و حفظ استقلال خانه کارگر سخنرانی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز