خبرگزاری کار ایران

جلسه بررسی مشکل کارگران نگهبان بانک‌های لامرد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۷۹

چکیده: جلسه رسیدگی به مشکلات کارگران نگهبان بانکهای شهرستان لامرد درخصوص بی‌توجه‌ای کارفرما در رعایت حقوق قانونی کارشان، روز گذشته در محل فرمانداری شهرستان لامرد بررسی‌ شد.

جلسه رسیدگی به مشکلات کارگران نگهبان بانکهای شهرستان لامرد درخصوص بی‌توجه‌ای کارفرما در رعایت حقوق قانونی کارشان، روز گذشته در محل فرمانداری شهرستان لامرد بررسی‌ شد.

«عبدالرضا روحی» دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر با اعلام این خبر به ایلنا گفت: جمعی از کارگران نگهبان بانکهای شهرستان لامرد که زیر نظر شرکت پیمانکاری «قاموس فیروز آبادی» فعالیت دارند که از مدتی پیش بابت دریافت مطالبات قانونی خود با کارفرما دچار اختلاف شدند.

وی افزود: در همین رابطه صبح روز گذشته جلسه رسیدگی به مشکلات این کارگران در محل فرمانداری با حضورنماینده کارگران، معاونت فرمانداری، کارفرمای شرکت قاموس فیروز آبادی ونماینده اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی در هیاتهای تشخیص برگزار شد.

این فعال کارگری درخصوص خواسته‌های این کارگران گفت: به باور این کارگران، کارفرما بدون توجه به شرایط تعیین شده در قانون کار حقوق و مزایای همچون مزد آن‌ها را پرداخت می‌کند

به گفته روحی افزایش حقوق، عیدی پاداش، سنوات پایان سال، بیمه نامه مسئولیت از جمله دیگر خواسته‌های کارگران شاغل در قسمت نگهبانی بانکهای شهرستان لامرد است که تمامی این موارد در جلسه روز گذشته مطرح شد.

این فعال کارگری همچنین به نقل از کارگران شرکت قابوس فیروز مدعی شد که از ابتدای شروع سال جاری کارفرما به بخشنامه دستمزدهای شورای عالی کار توجه نکرده و دستمزد کارگران را همچنان بر اساس مصوبه سال ۹۱ پرداخت می‌کند.

دبیرخانه کارگر لامرد در ادامه در خصوص بیمه نامه مسئولیت نگهبانان مسلح پیمانی بانک‌های شهرستان لامرد اظهار داشت: در حالی که بر اساس این بیمه نامه نگهبانان مسلح شاغل در بانک‌ها باید از کلیه خسارات ناشی از خطرات شغلی مصون بمانند اما کارفرما تا این لحظه از تهدات قانونی خود قصور کرده وکارگران نگهبانی را تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار نداده است.

وی بابیان اینکه قرارداد این کارگران با کارفرما به صورت روزمزدی است افزود: هریک از این کارگران به ازای هر روز مبلغ ۱۶ هزار ۲۰۰ تومان حقوق می‌گیرند که با کسر ایام تعطیلی، ماهانه مبلغی حدود ۴۲۰ هزار تومان دریافتی آنان است، که این رقم حتی به پایه حقوق قانونی نزدیک نیست.

حقوق کارگران مورد تایید نیروی انتظامی وشورای تامین است
همچنین در این جلسه «فاضلی» مدیرعامل شرکت پیمانکاری قاموس فیروزآباد در پاسخ به ادعای کارگران گفت: حقوق کارگران نگهبان بانک‌های شهرستانهای لامرد و مهر بر اسا س ابلاغیه فرمانده نیروی انتظامی(پلیس پیشگیری) و همچنین مطابق با قراردادی که مابین شرکت قاموس فیروز ابادی وبانک‌ها منعقد شده است پرداخت می‌شود.
او افزود: مجموع پرداختی‌های حقوقی وسایر مزایا نگهبانان بانک مورد تایید نیروی انتظامی وشورای تامین استان فارس قرار گرفته است که بر اسان آن، حقوق پایه روزانه یک نگهبان براساس توافق انجام شده، ۱۲۹۹۰ تومان شامل حق مسکن ۳۳۳۳ ریال، بن کالا ۱۱۶۶۶ریال، متوسط حق اولاد ۶۰۰۰ ریال، لباس کار و تجهیرات ۶۶۰۰ریال، عیدی و پاداش ۲۱۶۵۰، هزینه ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.

کارگران نگهبان بانک مشمول قانون کار هستند
در بخش دیگری از جلسه برسی مشکلات کارگران نگهبان بانکهای شهرستان لامرد جابری ریس هیات تشخیص اداره کار شهرستان لامرد کارگران نگهبان بانک رامشمول قانون کار خواند اظهار داشت: با توجه به اینکه موارد قانونی کاردر قرار داد این کارگران رعایت نشده است پیمانکار موظف به پرداخت تمامی مزایا اعم از بن کارگری و حق مسکن بر اساس قانون کاراست.
او گفت: درصورتی که کارگران نگهبان بانک بخواهند خواسته خود را به طور به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی مطرح کنند پیمانکار موظف است تمامی حقوق مسایر مزایای قانونی کار را به این کارگران پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز