خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت سهام کارگران صورت گرفت؛

تجمع ۱۵۰کارگر ایران پویا مقابل درب ورودی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۲۰

صبح امروز(دوشنبه۷ بهمن ماه) حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه یخچال سازی «ایران پویا» در اعتراض به مشخص نبودن ۳ درصد از سهام ۲ هزار کارگر این کارخانه در مقابل درب ورودی این کارخانه دست به تجمع زدند.

صبح امروز(دوشنبه۷ بهمن ماه) جمعی از کارگران کارخانه یخچال سازی «ایران پویا» در اعتراض به مشخص نبودن ۳ درصد از سهام ۲ هزار کارگر این کارخانه در مقابل درب ورودی این کارخانه دست به تجمع زدند.

«اکبر قربانی» یکی از سهام داران این کارخانه است در تشریح جزئیات تجمع امروزکارگران گفت: حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه ایران پویا به نمایندگی از سایر کارگران در اعتراض به مشخص نبودن وضعیت سهام کارگران این شرکت، معترض شدند.

او با بیان اینکه کارخانه ایران پویا در اسفند ماه سال گذشته منحل اعلام شده است، گفت: با آنکه انحلال کارخانه ایران پویا بدون تایید هیچ نهاد مرتبطی انجام شد، هنوز تکلیف ۳ درصد از سهام این کارخانه که متعلق به کارگران است مشخص نیست.

قربانی انحلال کارخانه ایران پویا را غیر قانونی خواند و گفت: کارخانه ایران پویا تولید کننده انواع لوازم خانگی یکی از پر درآمد‌ترین واحدهای نمونه کشور است که به دلایل بی‌تدبیری برخی مسئولان منحل اعلام شده است.

او ادامه داد: انحلال کارخانه ایران پویا در حالی عملی شد که با واگذاری این واحد به شرکت «ایران افزار» بخش زیادی از نیروی کار این کارخانه بیکار و بازخرید اجباری شدند.

به گفته وی، ایران پویا دارای دو بخش تولیدی شامل تولید لوازم خانگی و سازنده پروفیل‌های آلومینیومی است که کارخانه آلومینیوم آن هم اکنون با ۱۰۰ کارگر فعال است.

قربانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۰ نفر از سهامداران این کارخانه کارگران جانباز دوران جنگ تحمیلی هستند، افزود: از سال ۸۳ مبادلات این شرکت از بورس خارج شده و کارفرما به دلیل زیان‌ده بودن تولید در طول این سال‌ها هیچ مبلغی را بابت بالا رفتن ارزش سهام شرکت به کارگران پرداخت نکرده است.

او تاکید کرد: کارگران در تجمع امروز از مسئولان کارخانه خواستند اختیار تصمیم گیری ۳ درصد از سهام کارخانه را به کارگران واگذار کنند وهیچ کس حق دخل وتصرف در اموالی که متعلق به کارگران است را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز