خبرگزاری کار ایران

معلمان نهضت سوادآموزی مطرح کردند:

می‌گویند سوادتان کم است! / معیارتان برای سواد چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۴۱۰

معلمان نهضت سوادآموزی می‌گویند: نمایندگان می‌گویند ما چون دانش‌آموخته‌ی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیستیم پس نباید استخدام شویم. وقتی نیاز دارند از ما با حقوق اندک کار می‌گیرند و بعد به راحتی می‌گویند نمی‌توانید جذب آموزش و پرورش شوید!

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از معلمان نهضت سوادآموزی در خصوص مشکلات این معلمان به «ایلنا» گفت: ما سال‌ها با حقوق ناچیز، حقوقی که گاهی حتی پولِ خریدِ لباسمان هم نمی‌شد، به امید استخدام تدریس کردیم اما امروز با این گفته که معلمان نهضت سوادآموزی سواد کافی برای استخدام ندارند، با استخدام ما مخالفت می‌کنند. 

او می‌گوید: آموزش‌دهندگان مدرک سوادآموزی حداقل مدرک لیسانس دارند. مبنایِ چنین حرفی چیست؟ آیا معیار سواد چیزی غیر از دانشگاه‌های معمولِ کشور است؟ اگر معیارتان برای سواد متفاوت است به ما بگویید تا ما برویم برایتان مدرک بیاوریم. ما هم در همین مدارس دولتی و آزاد درس خواندیم. 

این معلم می‌گوید: برخی نمایندگان به سخنان رهبری استناد می‌کنند که همه‌ی معلمان باید دانش آموخته‌ی دانشگاه فرهنگیان باشند در حالیکه ایشان گفتند «ولو یک مدت کوتاه باید در دانشگاه فرهنگیان آموزش ببینند…» نمایندگان می‌گویند ما چون دانش‌آموخته‌ی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی نیستیم پس نباید استخدام شویم. این تبعیض است که وقتی نیاز دارند از ما با حقوق اندک کار می‌گیرند و بعد به راحتی می‌گویند نمی‌توانید جذب آموزش و پرورش شوید! 

این معلم می‌گوید: اگر معیارتان برای استخدام تجربه است ما سال‌ها تجربه‌ی تدریس داریم. ما در شرایطی تدریس می‌کنیم که آموزش‌دهنده به خاطر تدریس به یک فردِ بی‌سواد مجبور است کیلومترها دورتر از محل زندگی‌اش برود. ما باید در یک کلاس تجمیعی حداقل دو سه نفر سوادآموز داشته باشم که اینها در روستاهای متفاوتی هستند و ما به امید استخدام سختی بسیاری به جان می‌خریم تا به آنها آموزش دهیم. ما با سوادآموزانمان زندگی می‌کنیم و خیلی اوقات حتی به فرزندانشان هم آموزش می‌دهیم. 

این معلم نهضت سوادآموزی می‌گوید: ما بعد از این همه سال کارکردن اگر امنیت شغلی نداشته باشیم و نتوانیم به عنوان معلم استخدام شویم، تمام امید خود را از دست می‌دهیم. 

گفتنی است؛ برای تبدیل وضعیتِ معلمان خرید خدمات، نهضت سوادآموزی، برون‌سپار و…، در حال حاضر دو طرح در مجلس وجود دارد، اولی، طرح کمیسیون اجتماعی در رابطه با ساماندهی کارکنان دولت و دیگری طرح کمیسیون آموزش مجلس برای ساماندهی کارکنان آموزش و پرورش است. این معلمان تمایل دارند با طرح ساماندهی کمیسیون اجتماعی تبدیل وضعیت شوند، این در حالیست که کمیسیون آموزش، ساماندهیِ معلمان را از وظایف خود می‌داند و تمایلی به ساماندهی معلمان ذیل طرحِ سراسریِ کمیسیون اجتماعی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز