خبرگزاری کار ایران

کارکنان راهبر متروی تهران: خواستار اجرای کامل بخشنامه شورای عالی کار هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۳۹۸

کارکنان راهبر متروی تهران صبح امروز در انتقاد به نادیده گرفتنِ مصوبه‌ی شورای عالی کار برای افزایش حقوق، صبح امروز شنبه (هفتم خرداد ماه) به نشانه اعتراض سرعت قطارهای خود را کاهش دادند.

منابع کارگری در شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران به خبرنگار ایلنا گفتند: کارکنان راهبر متروی تهران که حدود دوهزار نفر هستند طی چند ماه گذشته به‌ عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار از سوی مسئولان شهری معترض هستند. به همین دلیل راهبران که با ادامه بی‌توجهی مسئولان شهری و شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران مواجه شده‌اند، صبح امروز در اعتراض به تعلل شهرداری تهران برای افزایش حقوق، سرعت قطارهای خود را به نشانه اعتراض پایین آوردند.

یکی از راهبران به ایلنا گفت: راهبران قبل از اعتراض امروز خود به دفتر شهردار، اعضای شورای شهر و شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران مراجعه کردند. اخیرا نیز مواضع خود را در قبال تصمیم مسئولان شهرداری تهران برای افزایش ده درصدی حقوق کارکنان مترو تهران به صورت شفاهی و کتبی اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

طبق اظهارات وی؛ در حال حاضر پرسنل راهبر متروی شهر تهران خواستار اجرای کامل بخشنامه شورای عالی کار برای سایر سطوح مزدی می‌باشند و به هیج وجه با افزایش ۱۰ درصدی حقوق کنار نخواهند آمد.

راهبران مترو در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات مزدی پرسنل راهبر و سایر کارگران مجموعه قطار شهری تهران به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود، افزودند: شورایعالی کار تنها مرجع قانونی افزایش حقوق کارگران در سراسرکشور است که حداقل دستمزد امسال را ۵۷ درصد و سایر سطوح را ۳۸ درصد افزایش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز