خبرگزاری کار ایران

واحد تولیدی سموم علف کش ساوه همچنان تعطیل است/ چاره‌اندیشی کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۷۵۴

شرکت تولید سموم علفکش (H. P. C) که روزگاری تامین کننده سموم کشاورزان و باغداران بود به سوله‌های خالی وچند کارگاه کوچک مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت سموم علف‌کش که با نشان (H. P. C) در خیابان دهم شهرک صنعتی کاوه فعالیت تولیدی داشت، یکی از کارخانه تولید انواع حشره کش‌ها، علف کش‌ها و سایر سموم کشاورزی و باغی در کشور است که از سال ۹۵ تعطیل کامل شد و با بیکاری تمامی کارگرانش، عملا به سوله‌های خالی و به مرور به کارگاه‌های کوچک و بزرگ اجاره داده شدند.

یکی از کارگران سابق این کارخانه در باره آخرین وضعیت شرکت سموم علف کش گفت: کارخانه سموم علف کش که عمری را به تولید انواع سموم باغی و کشاورزی مشغول بود، امروز تعطیل و سوله‌های خالی آن اجاره داده شده‌اند.

او با بیان اینکه متاسفانه مجموعه شرکت سموم علف کش در سال‌های تعطیلی ماهیتش را از دست داده است، ادامه می‌دهد: در جهت چرایی و ارزیابی وضع فعلی شرکت سموم علف کش باید مسئولان پاسخگوباشند که این واحد تولیدی که با سرمایه این مملکت در بهترین نقطه شهرک صنعتی کاوه احداث شده را به حال خود رها کردند.

به گفته این کارگر؛ واحد تولیدی سموم علف کش بعد از واگذاری به بخش خصوصی در سال ۸۵ باید بیشتر رونق می‌گرفت اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و روز به روز به سمت تعطیلی رفت، به طوری که بیشتر کارگران این مجموعه نتوانستند علارغم مطرح کردن موضوع شکایتشان در مراجع قانونی به حق و حقوقشان دست پیدا کنند.

این کارگر بازنشسته شرکت سموم علف کش بیان کرد: در گذشته روزانه حدود ۱۳۰ نفر در کارخانه سموم علف کش فعالیت می‌کردند و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰نفر در شهرستان ساوه ارتزاق می‌شدند، بنابراین تعطیلی این مجموعه در نهایت با ۲۵ کارگر باقی مانده خسارت‌های زیادی را به آن‌ها وخانوادهایشان وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان موضوع راه‌اندازی دوباره شرکت سموم علف کش ساوه را بصورت جدی پیگیری کنند، افزود: نباید بگذارند بخش خصوصی و افرادی که با سرمایه شخصی یا با دریافت امکانات دولتی و انواع تسهیلات بانکی اقدام به احداث کارخانه کردند، به این وضعیت امروز گرفتار شوند.

او با اشاره به اینکه افرادی که باعث تعطیلی کارخانه سموم علف کش شدند باید پاسخگوی عملکرد نامناسب خود باشند، اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که به دست بنده رسیده، طلبکاران مالی کارخانه همه اموال و تجهیزات کارخانه را به فروش رسانده‌اند.

در ادامه یکی دیگر از کارگران سابق این کارخانه با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت سموم علف کش در شهرستان ساوه کامل نابود شده است، می‌افزاید: متاسفانه مالکان کارخانه در سال‌های گذشته تمام اموال این مجموعه حتی ماشین آلات را هم به فروش رسانده‌اند.

او با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان به احیای کارخانه سموم علف کش و مشکلات معیشتی که در نتیجه تعطیلی این واحد تولیدی برای کارگران و اهالی مردم محروم ساوه ایجاد شده، افزود: از مسئولان درخواست داریم برای از سر گیری فعالیت این واحد تولیدی و احیای آن، هرچه سریعتر چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز