خبرگزاری کار ایران

درخواست دختران بازمانده برای لغو آیین‌نامه‌ی تامین اجتماعیِ نیروهای مسلح/ حقوقمان ۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۷۲۷

حقوق دختران مطلقه نیروهای مسلح برای سال جدید با ده درصد افزایش حقوق واریز شده و حقوق این بازماندگان از ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان به ۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ رسیده است.

تعدادی از بازماندگانِ دختر مطلقه و فاقد همسر (بیوه) صندوق لشکری در تماس با خبرنگار ایلنا، از میزان مستمری خود و عدم اصلاح تبصره ۱۸ ماده ۱۴ آیین نامه تامین اجتماعی نیروهای مسلح انتقاد کردند. 

به گفته‌ی آن‌ها؛ حقوق دختران مطلقه نیروهای مسلح برای سال جدید با ده درصد افزایش حقوق واریز شده و حقوق این بازماندگان از ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان به ۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ رسیده است. 

آن‌ها می‌گویند: هیچ خبری از حداقل حقوق ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی نیست و بعد از یک سال پیگیری هنوز نتوانستیم حقوق اصلیِ پدرانمان را بگیریم. 

گفتنی است؛ براساس تبصره ۱۸ ماده ۱۴ آیین نامه تامین اجتماعی نیروهای مسلح «خواهر، اولاد و نوادگان اوناث مطلقه یا شوهر فوت شده و نیز برادر و نوادگان ذکور در صورت منحصر به فرد بودن از مستمری متعلقه تا سقف حداقل حقوق مصوب سالانه نیروهای مسلح برخوردار می‌شوند.» این آیین نامه باعث کاهش حقوق بازماندگان دختر مطلقه و فاقد همسر شده است. 

این بازماندگان برای رسیدن به حقوق خود به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز