خبرگزاری کار ایران

اعتراضات زنجیره‌ای کارگران نفت و انرژی قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۵۸۴

کارگران بخش انرژی قزاقستان سلسله اعتراضاتی نسبت به وضعیت حقوقی خود به راه انداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، صدها نفر از کارگران شرکت نفت «بورقیلو» در شهر غربی «ژانائوزن» قزاقزستان اعتراضی را با خواسته‌هایی چون افزایش حقوق و شرایط کاری و قرارداد بهتر آغاز کردند و به کارگران سایر شرکت‌های انرژی در منطقه ناآرام غربی قزاقستان پیوستند.

بایرژان ابوبکروف یکی از کارگران اعتراض کننده در ۹ فوریه به رادیو اروپای آزاد گفت که عملیات حفاری چاه‌های شرکت به طور کامل متوقف شده است.

ابوبکروف گفت: «۲۰۰۰ کارگر در این شرکت وجود دارد که در چهار شیفت کار می‌کنند. دیروز اما کل شیفت صبح از کار خودداری کرد و امیدوارم کارگران بیشتری به اعتصاب بپیوندند.»

در همین حال، حدود ۱۰۰۰ کارگر نیروگاه اتمی «منگیستاو» از ۷ فوریه در پایتخت، برای افزایش حقوق و شرایط ایمنی شغلی بهتر تجمع کردند.

منطقه منگیستاو، به ویژه شهر ژانائوزن، برای سال‌ها کانون اعتراضات در این کشور تحت کنترل شدید آسیای مرکزی بوده است.

صدها تن از ساکنان ژانائوزن نیز بیش از یک هفته است که در شهر تجمع کرده و خواستار ایجاد شغل برای جوانان محلی شدند.

هفته گذشته نیز، صدها کارگر شاغل در چندین شرکت در منطقه -توتال، قزاقگازوندو، کاسپی پروف اسناب و پلانیکا- دست به اعتراض زدند و خواستار افزایش حقوق شدند.

قزاقزستان نیمه سال گذشته کانون اعتراضات برای افزایش قیمت سوخت بود و این اعتراضات با برخورد شدید نیروهای دولتی و ارتش مواجه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز