خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران «آجر ماشینی گنبد» برای بازگشایی کارخانه بعد از ۸ماه تعطیلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۱۲

کارگران کارخانه تعطیل شده آجر گنبد از ادامه روند بیکاری خود خبر دادند و گفتند: با گذشت ۸ ماه از توقف فعالیت کارخانه آجر ماشینی گنبد به دلیل بدهی معوقه به شرکت گاز، منتظر بازگشایی آن هستیم.

یکی از کارگران کارخانه آجر گنبد به خبرنگار ایلنا گفت: کارخانه آجر گنبد که در محور جاده آزادشهر به مینودشت استان گلستان فعالیت می‌کرد، هر چندسال یکبار تعطیل می‌شود. علت اصلی تعطیلی این واحد بزرگ تولیدی، قطع گاز مجموعه به دلیل بدهی حدود سه میلیاردی به شرکت گاز است که طی چند سال گذشته مانع از تولید مداوم محصول در کارخانه شده و در چندین نوبت به تعطیلی چندماهه کارخانه منجر شده است. به شکلی که از سال ۱۳۹۲ تا امروز مجموعا در چند مرحله تقریبا کارخانه به علت بدهی گاز تعطیل بوده است.

او با بیان اینکه از شهریور ماه سال گذشته حدود ۵۰کارگر با سوابق کار ۱۵ تا ۲۰ساله بیکار شدند، افزود: در آخرین دوره؛ فعالیت کارخانه با حمایت قوه قضائیه از سر گرفته شد اما بعد از پرداخت چند قسط به دلیل شرایط بد آب هوایی و اینکه کارخانه نتوانست محصولی تولید کند و درآمدی نداشت، از ادامه روند پرداخت اقساط جا ماند و درنتیجه با قطعی دوباره گاز، درهای کارخانه روی کارگران بسته شد.

او در ادامه به مشکل بیکاری همکاران خود اشاره کرد و گفت: کارگران باسابقه این کارخانه به جز ۶ تا ۷ نفر از دریافت مقرری بیمه بیکاری محروم هستند. دلیل محرومیت این کارگران این است که آنها به دلیل تعطیلی‌های مکرر کارخانه از مقرری بیمه بیکاری خود استفاده کرده‌اند.

به گفته این کارگر، کارخانه آجر گنبد طی سالهای گذشته چندین نوبت تعطیل شده و با پیگیری کارگران به فعالیت خود ادامه داده است.

این کارگر افزود: در حال حاضر به جز تعداد کمی کارگران که برای خود شغل موقت پیدا کرده‌اند، سایر کارگران قدیمی کارخانه که همچنان دوران بیکاری خود را سپری می‌کنند، برای امرار معاش خود با مشکل روبرو هستند.

او با اشاره به اینکه کارخانه آجر ماشینی گنبد معیشت حدود ۳۰۰ خانوارکارگری را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تامین می‌کند، افزود: با افزایش مشکلات کارخانه به مرور امنیت شغلی کارگران نیز کاهش یافت و به تدریج از تعداد کارگران کاسته شد به طوری که بعد از تعطیلی کارخانه فقط حدود ۴تا۵ کارگر در کارخانه باقی مانده‌اند که مشغول نگهبانی از اموال کارخانه هستند.

وی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان اداره گاز برای متوقف کردن چندین باره فعالیت این کارخانه، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که برخی مسئولان استانی و شهرستانی انجام داده‌اند، شنیدیم دستور رفع مشکلات این واحد تولیدی صادر شده و از آن موقع تاکنون ما کارگران در انتظار اقدام جدی دولت برای بازگشایی کارخانه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز