خبرگزاری کار ایران

انتقاد از فسخ قرارداد یکطرفه بیمارستان‌های خصوصی قزوین با تامین اجتماعی/ مسوولین برخورد کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۸۵

دبیر عالی کانون بازنشستگان کشوری و اعضای کانون بازنشستگان قزوین به اتفاق دبیر و هیات اجرایی خانه کارگراستان قزوین با مدیر جدید درمان تامین اجتماعی استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، در دیدار دبیر عالی کانون بازنشستگان کشوری و اعضای کانون بازنشستگان قزوین با مدیر جدید درمان تامین اجتماعی استان قزوین، عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین) با بیان اینکه بهره‌مندی از حداقل خدمات درمانی و بهداشتی حق مسلم بیمه شده تامین اجتماعی استان است، خطاب به شمس‌الدینی (مدیر جدید درمان استان قزوین) گفت: متاسفانه برخی پزشکان در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی، بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود هدایت می‌کنند تا از آن‌ها هزینه‌های بالاتری دریافت کنند.

اوادامه داد: گزارش‌هایی ازسوی برخی بیماران بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی که غالبا کارگران و بازنشستگان هستند، به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه بعد از مراجعه به بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی، به بخش خصوصی بازگردانده می‌شود و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

این فعال کارگری با درخواست از مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین برای پیگیری این موضوع گفت: پزشکان بیمارستان‌های تامین اجتماعی اجازه ندارند به خاطر داشتن بیمه تکمیلی؛ بیماران به بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌های خود ارجاع دهند. این کار ممنوع است و باید با این پزشکان برخورد شود.

به گفته وی؛ در چنین شرایطی گاهی داشتن بیمه‌های تکمیلی تبدیل به دغدغه بیماران می‌شود به گونه‌ای که بیمار نمی‌داند آیا داشتن بیمه تکمیلی را به پزشک معالج خود اطلاع دهد یا آن را پنهان کند.

کریمی با انتقاد از اینکه اکثر پزشکان همزمان در چند بیمارستان خصوصی و دولتی همزمان فعالیت دارند، افزود: با وجود اینکه منع فعالیت همزمان پزشکان در بخش دولتی و خصوصی اتفاق تازه‌ای نیست و سال‌ها این بحث در رسانه‌ها و افکار عمومی موافقان و مخالفان خود را داشته، اما آیا پزشکان برتری خاصی به سایر شاغلان دارند که باید همزمان جدا از مطب‌های خود، در چند بیمارستان دولتی و خصوصی فعالیت کنند و اقدام به دریافت تعرفه‌های بالاتر از عرف از بیماران کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در ادامه با اشاره به‌ عدم پذیرش بیماران بازنشستگان تامین اجتماعی در بیمارستان‌های خصوصی قزوین که هرچند وقت یکبار اتفاق می‌افتد، گفت: تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شود و نباید حقوق بیمه شدگان در بخش درمان نادیده گرفته شود.

کریمی خطاب به مدیریت درمان تامین اجتماعی قزوین گفت: سالهاست بیمه شدگان تامین اجتماعی استان علارغم بیان مشکلات درمانی خود به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند بنابراین از شخص شما درخواست داریم ضمن برسی مشکلات بیمه‌شدگان برای همیشه به مشکلات درمانی آن‌ها پایان دهید.

او با بیان اینکه تمامی تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شده و نباید حقوق بیمه شدگان در بخش درمان نادیده گرفته شود، گفت: از دیگر مسئولان استان همانند استاندای هم تقاضامندیم باتوجه به ظرفیت محدود بیمارستان تامین اجتماعی به طور جدی، جلوی فسخ قرارداد یکطرفه بیمارستان‌های خصوصی با تامین اجتماعی مقاومت کنند تا دیگر به این شکل به کرامت بازنشستگان عزیز توهین نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز