خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

تصمیم دولت در مورد افزایش یارانه‌ها غلط‌ بود/حقوق بازنشستگان بار مالی برای دولت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۲۳

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ما باید تکلیف خود را با کانون‌های مخالف افزایش حقوق بازنشستگان مشخص کنیم. آقایان بگذارند قانون درست اجرا شود. ما حقوق خود را از جیب خودمان پرداخت می‌کنیم و دستمان مثل سایر صندوق‌ها در جیب دولت و ملت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در گفت وگو با ایلنا با انتقاد از تاخیر در ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان گفت: ما امروز دچار وضعیت خاصی شدیم که اگر کوتاه بیاییم در مقابل تاریخ سرافکنده خواهیم شد و اگر کوتاه نیاییم باید هزینه‌های سنگینی پرداخت کنیم. برای همین نیاز به تمرکز بیشتری داریم تا تصمیماتمان دستاورد بیشتر و هزینه‌ی کمتری داشته باشد. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه دو ماه از سال گذشته و حقوق بازنشستگان افزایش پیدا نکرده است گفت: هنوز تکلیف ما را روشن نکرده‌اند. ما دو سه بار خواستیم نسبت به این تاخیر در افزایش حقوق اعتراض کنیم اما مانع از حرکت اعتراضیِ ما شدند. به هر حال تاب آوری بازنشستگان هم حدی دارد. 

وی گفت: دولتمردان باید هر چه سریع‌تر به فکر راهکار باشند. حرف ما روشن است، ما می‌گوییم دولت، مصوبه‌ی شورایعالی کار را که در هیأت مدیره تامین اجتماعی تصویب شده و وزارت کار نیز آن را پذیرفته ابلاغ کند. دولت باید دلایل متقنی برای ما بیاورد که چرا این افزایش حقوق را متوقف کرده است. 

صادقی گفت: برخی می‌گویند این افزایش حقوق بار مالی دارد اما ما زیر بار این موضوع نمی‌رویم. دولت های متعدد هیچ گاه سهم سازمان را در ردیف بودجه‌ی جاری کشور ندیدند که امروز ما آن را به عنوان یک شریک بدعهد می‌دانیم. حقوق بازنشستگان بار مالی برای دولت ندارد. 

وی گفت: اگر آن‌ها معتقدند که افزایش حقوق بازنشستگان باعث ایجاد تورم می‌شود ما باز این را قبول نداریم. این موضوعی است که همواره گفته شده اما واقعیت این است تورم منبعث از مزد نیست. نقش مزد در قیمت تمام شده‌ی کالا در سال ۱۴۰۱ تنها ۱۲درصد بوده است. پس تورم منبعث از افزایش حقوق نیست. تورم حاصل سیاستهای غلط دولتهاست. تورم حاصل چاپ پول پرقدرت و بدون پشتوانه است که نشأت گرفته از قدرت‌طلبیِ دولتهاست. تورم به بودجه‌نویسی ربط دارد. 

صادقی گفت: تصمیم دولت در مورد افزایش یارانه‌ها غلط‌ترین تصمیم بود. با این تصمیم فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند. یابد موضوع را درست هدایت کنید و مشکل را از مسیر اصلی حل کنید. 

وی گفت: نقش ما در تورم، بی‌ثباتی اقتصادی، عدم جذب سرمایه‌گذار خارجی، فرار مغزها چقدر است؟ بگویید ما هزینه‌ی آن را پرداخت می‌کنیم! چرا ما باید هزینه‌ی همه‌ی تصمیمات شما را پرداخت کنیم؟ این فضا را شما به وجود اوردید. 

صادقی گفت: مقام معظم رهبری همواره گفته‌اند کارگران ولی نعمت هستند و قانون باید به نفع فقرا تغییر کند. شما اگر ولایتمدار هستید چرا این تصمیمات را می‌گیرید؟ 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: اقتصاددان‌ها می‌گویند کشوری که سه سال متوالی تورم سه رقمی داشته باشد مردمش فقیر می‌شوند. در دولت آقای خاتمی ۱۵درصد فقیر مطلق داشتیم، زمان احمدی نژاد به بیست درصد رسید، زمان روحانی به ۲۵درصد و ظرف ۹ ماه آمار فقرای مطلقِ ما به سی درصد رسیده است. 

صادقی گفت: اگر قرار بود دستمزد روی تورم تاثیر داشته باشد در طول این دو ماه باید خود را نشان می‌داد اما تورم و گرانی بعد از اعلام تصمیم دولت برای افزایش یارانه‌ها و جراحی اقتصادی خود را نشان داد. 

وی تاکید کرد: انقلابی‌گری لق لق زبان نیست. تعریفی که امام (ره) از انقلابی‌گری داشتند با آنچه شما انجام می‌دهید فرق دارد. انقلاب یعنی دستگیری از مظلومین و نه بی‌رونق کردنِ سفره‌ی نیازمندان. 

صادقی گفت: کسانی که می‌گویند حقوق بازنشستگان باید مثل بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری ده درصد افزایش پیدا کند، به ما چگونه نگاه می‌کنند. ما می‌دانیم شما چه کار می‌کنید. شما در بودجه برای مرداد یا شهریور، متناسب‌سازی را برای صندوق‌های کشوری و لشگری تعریف کرده‌اید. اینکه ده درصد حقوق بازنشستگان همه‌ی صندوق‌ها را اضافه کنید بعد حقوق‌ها با متناسب‌سازی بالا برود و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر همین ده درصد افزایش یابد ظاهرا تصمیم شماست.ما اینها را متوجه می‌شویم. 

صادقی گفت: ما باید تکلیف خود را با کانون‌های مخالف افزایش حقوق بازنشستگان مشخص کنیم. آقایان بگذارند قانون درست اجرا شود. ما حقوق خود را از جیب خودمان پرداخت می‌کنیم و دستمان مثل سایر صندوق‌ها در جیب دولت و ملت نیست.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز