خبرگزاری کار ایران

بابایی کارنامی:

کمیسیون اجتماعی مجلس مشکل اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی را حل کرد/ طرح به زودی به صحن می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۰۵۳

مشکلی که برخی از نمایندگان مجلس به بخش‌هایی از این اصلاحیه و مغایرت آن با قانون اساسی وارد کردند، در کمیسیون اجتماعی مجلس حل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی بعد از یک سال، فرودین ماه امسال وارد صحن علنی مجلس شد اما به دلیلِ مخالفت عده‌ای از نمایندگان مجلس با این اصلاحیه و مغایر دانستنِ بخش‌هایی از آن با قانون اساسی مجددا به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد. 

این اصلاحیه پیشتر نیز در خردادماه سال گذشته بعد از ورود به صحن علنی مجلس با استدلالِ حساسیتِ موضوع دوشوری اعلام و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شده بود. از خرداد سال ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ کارگران ساختمانی منتظرِ ورود این اصلاحیه به صحن علنیِ مجلس و فیصله‌ی موضوع با رأی مثبت نمایندگان به آن بودند که برخلاف تصور آن‌ها طرح به سرانجام نرسید و به کمیسیون اجتماعی بازگشت. 

در همین رابطه علی بابایی کارنامی (عضور کمیسیون اجتماعی مجلس) در خصوص آخرین وضعیتِ اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مشکلی که برخی از نمایندگان مجلس به بخش‌هایی از این اصلاحیه و مغایرت آن با قانون اساسی وارد کردند در کمیسیون اجتماعی مجلس حل شده است. 

کارنامی در خصوص زمان ورود این طرح به صحن علنی مجلس نیز گفت: در آخرین صحبتهایی که با هیأت رئیسه‌ی مجلس داشتم از آن‌ها خواستیم که این اصلاحیه هر چه زودتر در دستور کار قرار بگیرد. پیش‎بینیِ من این است که برای هفته‌ی بعد در دستور کار مجلس قرار بگیرد. 

در حال حاضر بسیاری از فعالان کارگری نگران این هستند که اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی به سرنوشت قبل دچار شود و ماه‌ها ورود آن به صحن علنی مجلس زمان ببرد. باید دید آیا نمایندگان مجلس بازهم برای ورود این اصلاحیه به صحن تعلل می‌کنند و چه زمانی قرار است کارگران ساختمانی از بیمه که ابتدایی‌ترین و حداقلی‌ترین حقوق قانونی هر کارگری است، برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز