خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری پروژه کمربند سبز شهرداری «اهواز» معوقات مزدی طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۱۱

جمعی از کارگران پیمانکاری پروژه کمربند سبز شهرداری «اهواز» از چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمانکاری پروژه کمربند سبز شهرداری «اهواز» که در منطقه دو این شهر واقع شده است، دست‌کم سه ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و سنوات و عیدی پاداش سال گذاشته آن‌ها کامل پرداخت نشده است.

این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است.

به گفته این کارگران؛ علیرغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت مطالبات آن‌ها باخبرند اما هر ماه مطالبات آن‌ها با دو تا سه ماه تاخیر انجام می‌شود.

طبق اظهارات این کارگران که در واحد فضای سبز کار می‌کنند، آنها هنوز مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱حقوق نگرفته‌اند و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود برای دریافت حقوق اسفند ماه سال گذشته باید چندین ماه صبر کنیم.

این کارگران از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز گلایه دارند. آنها گفتند: برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود طرح شکایت کردیم اما پیمانکار وقتی شکایت ما را دید وعده همکاری داد، بنابراین شکایت خود را پس گرفتیم. با این حال پیمانکار ماهانه ۳۰۰ هزار تومان به حقوق هر یک از ما اضافه کرد این در حالیست که کارگران فضای سبز داخل شهر هر ماه ۶۰۰ هزار تومان اضافه‌تر بابت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌گیرند.

آن‌ها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود گفتند: با وجود همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم، توقع داریم مسئولان شهرداری اهواز به مساله معیشت و پرداخت دستمزد ۴۲ نفر از کارگران پروژه کمربند سبز شهر رسیدگی کنند.

کارگران در خاتمه از شهردار و شورای شهر درخواست کردند که حقوق معوقه را پرداخت نمایند.

از قرار معلوم شهرداری و شورای شهر به خواست کارگران قول مساعد داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز