خبرگزاری کار ایران

محکومیت شهادت خبرنگار الجزیره و تحمیل فلاکت به کارگران فلسطینی ازسوی کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۰۲

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پرونده شهادت این خبرنگار و مجروحیت همکاران وی را در دادگاه کیفری بین‌المللی (دیوان لاهه) گشوده و درحال پیگیری قضایی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، طی بیانیه‌ای شهادت شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار فلسطینی و مجروح شدن تهیه کننده خبری آقای علی الصمودی در شهر جنین فلسطین اشغالی در ۱۱ مه توسط کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری محکوم شد. 

طبق گزارش این پایگاه، علی الصمودی تهیه و تعدادی از شاهدان، نیروهای امنیتی اسرائیل را مسئول حمله به خبرنگاران و شهادت شیرین ابوعاقله (خبرنگار الجزیره) دانستند. 

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پرونده کشته شدن این خبرنگار و مجروحیت همکاران وی را در دادگاه کیفری بین‌المللی (دیوان لاهه) گشوده و درحال پیگیری قضایی هستند.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین، این قتل را یک جنایت جنگی بالقوه توصیف کرده و بر ضرورت پاسخگویی بین‌المللی اسرائیل پافشاری کرده است. این تیراندازی‌ها در پس زمینه افزایش خشونت‌ها در هفته‌های اخیر روی داد. در این درگیری‌ها ده‌ها فلسطینی از جمله هشت کودک فلسطینی و ۱۸ اسرائیلی از ۲۲ مارس جان خود را از دست دادند. 

وی گفته است: شهادت شیرین ابوعاقله و زخمی شدن علی الصمودی اقداماتی جنایتکارانه است و ما خواستار تحقیقات مستقل فوری و کامل برای اطمینان از پاسخگویی و محاکمه افراد مسئول هستیم. ادامه اشغالگری و رفتار غیرقانونی اسرائیل با فلسطینی‌ها، از جمله کسانی که به دنبال کار در داخل اراضی اشغالی هستند، ریشه‌های خشم و عصبانیت ماست. 

شاران بارو، دبیرکل (کنفدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری) ITUC گفت: تنها با پایان دادن به اشغال و مذاکره بر سر راه‌حل با قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل است که می‌توان صلح را پیروز کرد و به بی‌عدالتی‌ها پایان داد. 

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۱۴۰ فلسطینی عمدتاً از قدس اشغالی و جنین و رام الله توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند که ۸۱۵ کارگر فلسطینی از این تعداد ۹۱ نفر متهم به استخدام و انتقال کارگران بدون مجوز خاص هستند. این هفته، محمود سامی خلیل آرام، کارگر ۲۷ساله فلسطینی هنگام عبور از دیواری که توسط اسرائیل ساخته شده بود، کشته شد. مانند بسیاری از فلسطینی‌ها، او سعی کرده بود بدون مجوز وارد اسرائیل شود تا به عنوان یک کارگر بدون مدارک کار کند. 

طبق گزارش این پایگاه، وضعیت اسفبار بسیاری از فلسطینی‌هایی را که به دلیل بیکاری شدید در غزه و کرانه باختری مجبور به کار در اسرائیل هستند، برجسته کرده است. دستمزدهای پایین و شرایط بد کاری امری رایج است و دفتر خاورمیانه کنفدراسیون بیان می‌کند. البته گفتنی است اخیرا ۶۷ کارگر فلسطینی در اسرائیل به دلیل بهداشت و ایمنی ضعیف شغلی در سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز