خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «روغن جهان»: تولید به حداقل رسیده اما مطالبات پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۳۵۷

به دلیل کاهش فعالیت تولیدی روغن نباتی جهان در زنجان، حدود ۱۰۰ کارگر این کارخانه تولیدکننده انواع روغن بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

تعدادی از کارگران این کارخانه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: فعالیت کارخانه «روغن جهان» در استان زنجان، از اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۰) به دلیل تامین نشدن روغن خام سهمیه‌ای به حداقل رسیده است.

آنها با بیان اینکه کارگران کارخانه از وضعیت موجود رضایت ندارند، در ادامه گفتند: کاهش تولیدات این کارخانه تهدیدی برای امنیت شغلی کارگران کارخانه شده است.

به گفته این کارگران، در چند سال گذشته فعالیت «روغن جهان» دیگر رونق سابق را ندارد و از اسفند ماه سال گذشته، هرچند هفته یکبار به صورت موقت برای مدت نامعلومی فعالیت این واحد تولیدی متوقف شده است.

این کارگران در تشریح پیشینه مشکلات خود اظهار داشتند: روغن جهان برای چندین سال تعطیل بود و در نهایت فعالیت این کارخانه از ۱۴فروردین ماه سال گذشته (۱۴۰۰) از سر گرفته شد تا جایی که به مرور بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شد.

آنها اظهار داشتند: تولید کارخانه به دلیل تامین نشدن مواد اولیه (روغن خام) وضعیت مطلوبی ندارد و برخی مشتریان خود را در فاصله زمانی که کارخانه فعال نیست، از دست داده است.

این کارگران که به دلیل نداشتن امکانات تولید، امنیت شغلی‌شان را در مخاطره می‌بینند، در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: اگر بی‌توجهی‌های ناشی از تامین نشدن مواد اولیه روغن خام ادامه پیدا کند، به مرور با افزایش مشکلات کارگران شغل خود را از دست خواهند داد.

این منابع کارگری در ادامه گفتند: به‌رغم همه مشکلات، پرداخت مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه همچنان انجام می‌شود اما واریز بیمه تامین اجتماعی کارگران در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین سال جاری به تاخیر افتاده است.

به نقل از کارگران این واحد گفته می‌شود؛ در سال جاری فقط ۴۰ تن روغن با روغن خامی که از قبل به صورت سهمیه‌ای به کارخانه اختصاص داده شده بود، تولید شده است.

آن‌ها در بخش پایانی سخنان خود افزودند: آنچه برای کارگران این کارخانه حائز اهمیت است، حفظ اشتغال و دستوری است که آبان ماه سال گذشته در بازدید سیدابراهیم رئیسی (رئیس جمهور) از این واحد به آن تاکید شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز