خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران بازنشسته مخابرات راه دور برای بازگشایی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۲۸۵

در آستانه ده ساله شدن تعطیلی کارخانه «مخابرات راه دور» در استان فارس، کارگران سابق این واحد صنعتی خواستار بازگشایی کارخانه و رسیدگی به وضعیت مطالبات خود از مسئولان شدند.

منابع کارگری در کارخانه «مخابرات راه دور» به خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ نفر از کارگران کارخانه مخابرات راه دور که سالهاست فعالیت شغلی خود را از دست داده و بازنشسته شده‌اند، در انتظار بازگشایی کارخانه و دریافت مطالبات سنواتی خود ازسوی مسئولان هستند.

کارگران بازنشسته این کارخانه تولید محصولات هوشمند مخابراتی که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار سابق خود تاکید دارند، گفتند: باتوجه به شرایط کارخانه و کارگران اگر دولت و نهادهای قضایی از بازگشایی این کارخانه تولید محصولات هوشمند مخابراتی حمایت کنند، ضمن ایجاد اشتغال کارگران جویای کار متخصص، آن‌ها می‌توانند به مطالبات بازنشستگی خود برسند.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی از سال ۹۱به بهانه غیراقتصادی بودن تعطیل اعلام شد و پیش از تعطیلی هم توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشت، در ادامه افزودند: ما کارگران بازنشسته قدیمی کارخانه در طول این سال‌ها تلاش بسیاری برای بازگشایی محل کار خود انجام داده‌ایم اما هنوز مثمرثمر واقع نشده است.

آنها همچنین درمورد واگذاری کارخانه به بخش خصوصی گفتند: به‌صورت مشخص پس از ورشکستگی مالک بخش خصوصی اول کارخانه که سال ۸۳ به وی واگذار شده بود، این واحد تحت پوشش هیئت حمایت از صنایع قرار گرفت و در چندین نوبت بخشی از بدهی‌های بانکی کارخانه و مطالبات کارگران پرداخت شد ولی خبری از راه‌اندازی کارخانه نبود تا اینکه کارخانه در سال ۹۱ رسماً تعطیل شد.

این کارگران ادامه دادند: صرف‌نظر از تلنبار شدن حجم معوقات مزدی آن‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی نیز از کارخانه مخابرات راه دور طلبکار هستند.

کارگران مخابرات راه دور با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ امکان اشتغال تعداد زیادی کارگر را دارد، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به اینکه شرکت مخابرات راه دورزمینه اشتغال دست‌کم هزار و ۶۰۰کارگر به‌صورت مستقیم را در گذشته داشته است، از مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی، اقدام عاجل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز