خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران پیمانکاری شهرداری شیراز از حقوق دریافتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۱۸۷

کارگران پیمانکاری فضای سبز و خدماتی شاغل در شهرداری شیراز می‌گویند که از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند.

تعدادی از کارگران شاغل در شهرداری شیراز در تماس با خبرنگار ایلنا، می‌گویند: ما حدودا سه هزار کارگر پیمانکاری فضای سبز و خدماتی پیمانکاری شاغل در مجموعه شهرداری شیراز در استان فارس هستیم که درآمد برخی از ما نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها، کارگران پیمانکاری فضای سبز شهرداری شیراز، ماهانه مبلغی در حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزارتومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران در پیگیری وضعیت پرداخت دستمزد خود روز گذشته تجمعی در مقابل ساختمان شورای شهر برگزار کردند که با وعده پیگیری مدیر سازمان سیما و منظر شهری شیراز خاتمه یافت.

کارگران می‌گویند: جدا از از همه مشکلات همین حداقل دستمزد با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود. در حال حاضر آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به بهمن ماه سال گذشته است که آنهم با فشار کارگران پرداخت شد.

آن‌ها می‌گویند: همه ما سالهاست به صورت حجمی تحت مسئولیت شرکت پیمانکار مشغول کاریم و تلاش زیادی برای حذف فعالیت خود پیمانکار انجام داده اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

بنا بر ادعای این کارگران، دریافتی کارگران و کارکنان ساده شاغل در شهرداری در حدی است که مشکلات معیشتی زیادی برای آنان ایجاد کرده است.

به گفته یکی از کارگران، علیرغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت زندگی آن‌ها باخبرند اما تا این لحظه در خصوص افزایش حقوق کارگران مجموعه شهرداری شیراز اقدامی صورت نداده‌اند.

این کارگر می‌گوید: آنچه کارگران شهرداری شیراز هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند حداقل‌های مزدی است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت آن‌ها را نمی‌دهد

در این زمینه، مسعود زارعی (عضوشورای شهر شیراز) با با بیان اینکه رفع مشکلات کارگران شهرداری در اولویت برنامه‌های شورای شهر است، به سایر رسانه‌ها گفت: از نظر قانونی کارگران حجمی جز نیروها و کارکنان شهرداری محسوب نمی‌شوند زیرا این افراد از طریق شرکت‌های پیمانکاری جذب شده‌اند اما مدیریت شهری شیراز رفع مشکلات آن‌ها را در اولویت کاری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز