خبرگزاری کار ایران

کارگران قراردادی نفت: دستمزدمان برابر با مصوبات شورایعالی کار افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۸۸۸

کارگران قراردادی نفت می‌گویند: از اظهارات ضدونقیض در مورد دستمزد نگران شده‌ایم.

کارگران قراردادی برخی شرکت‌های نفتی در تماس با خبرنگار ایلنا، از اخبار ضد و نقیض در ارتباط با افزایش دستمزد سال جاری، ابراز نگرانی کردند.

یکی از این کارگران می‌گوید: در حالیکه مسئولان وزارت نفت به کارگران قراردادیِ مشمول قانون کار قول داده‌اند که افزایش مزد سال جاری، براساس مصوبات شورایعالی کار صورت پذیرد، بخشنامه‌ی اخیر سازمان برنامه و بودجه و احتمال افزایش ده درصدی حقوق کارگران دولت، به حرف‌ها و حدیث‌های نگران‌کننده دامن زده است.

به گفته‌ی این کارگران، قراردادی‌های نفت از امتیازات و پاداش‌ها و امکانات رسمی‌های نفت محروم هستند و در حالیکه مجلس و شورای نگهبان مصوب کرده‌اند که تمام کارگران کشور باید براساس مصوبه‌ی شورایعالی کار حقوق بگیرند، نباید هیچ تمایزی بین بخش خصوصی و دولتی به وجود بیاید.

این کارگران که در برخی شرکت‌ها دستمزد فروردین را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند، از مقامات وزارت نفت درخواست دارند به طور صریح و روشن در ارتباط با افزایش دستمزد موضع‌گیری کرده و با اعلام اینکه حقوق اردیبهشت براساس افزایش شورایعالی کار پرداخت می‌شود، صدها کارگر قراردادی نفت را از نگرانی و بلاتکلیفی نجات دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز