خبرگزاری کار ایران

معرفیِ برگزیدگان شانزدهمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار/ محجوب: اگر به دنبال احیای حقوق کارگران هستیم باید کار تشکیلاتی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۲۸۳

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: مهم‌ترین چیزی که ما از آن جا مانده‌ایم، حرکت و تفکر تشکیلاتی است که ما باید درباره آن دقیق فکر کنیم. اگر به دنبال احیای حقوق کارگران هستیم باید کار تشکیلاتی کنیم، تشکیلاتی بیندیشیم و تشکیلاتی بنویسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم شانزدهمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار امروز در خانه کارگر با حضور علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و حاتم شاکرمی، معاون پیشین روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیران اجرایی خانه کارگر، اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی کار و اعضای هیأت مدیره کانون‌های بازنشستگان برگزار شد. 

در این مراسم، حسن صادقی ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: این روز یادآور مبارزه‌ طبقه‌ی کارگر علیه نظام سلطه است. آنچه در سال ۱۸۸۶ اتفاق افتاد، مبارزه با استبداد، برده‌داری و تضییع حقوق طبقه کارگر بود. کارگرانی که در مقابل نظام وحشیِ سرمایه‌داری قد علم کردند و با خون خود خیابان‌های شیکاگو را رنگین کردند و دستاوردهای بزرگی کسب کردند. 

وی ادامه داد: روز جهانیِ کارگر به تأسی از این مبارزات پاس داشته می‌شود. ما نیز ۱۱ اردیبهشت را گرامی می‌داریم. امروز ما در این جشنواره می‌خواهیم قدردانِ کسانی باشیم که در دفاع از قانون کار مرزی قائل نشدند و تمام تلاش خود را در این راه انجام دادند. 

به گفته رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، قانون کار با مظلومیت به تصویب رسید و همچنین با مظلومیت اجرا شد و امروز نیز در نهایت مظلومیت مورد تعرضِ مخالفینِ آن قرار گرفته است. ما امروز از کسانی قدردانی می‌کنیم که در مسیر مبارزه در راه کارگران ریش سفید کردند. 

صادقی سپس با یاد کردن نام مرحوم سرحدی‌زاده اظهار داشت: ایشان به عنوان سلسله جنبانِ نهضت دفاع از قانون کار بودند. بعد از ایشان کمالی، محجوب، ربیعی، بادبان، تاج‌الدین، مشیریان، جلودارزاده، محمدولی و پس از آن در جشنواره هشتم، سهراب قنبری، مرحوم خواجه‌نوری و قاسم مرزبان معرفی شدند. در جشنواره نهم نیز نصرالله دریابیگی، علی اعظم و علی علی‌محمدی معرفی شدند. در جشنواره دهم نیز علی‌محمد دهقانی، حبیب‌الله عجایبی و اصغر بروشان برگزیده شدند. 

وی با بیان اینکه در جشنواره یازدهم خانم‌ها وحدت و زند و اسرافیل عبادتی و در جشنواره دوازدهم مرحوم سید حسین طباطبایی، هایده مسافری و عباس رمضانی معرفی شدند، تصریح کرد: در جشنواره‌های سیزدهم و چهاردهم به ترتیب ناصر رمضان‌پور، حجت‌الله قنبری، همسر مرحوم نوربخش، سید علی شفیعی، محمد حمزه‌ای و مهدی مجیدی نشان خدمت گرفتند. در جشنواره پانزدهم بنده به همراه علیرضا حیدری و مونس نوری معرفی شدیم. 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه حسن ایزدی از خانه کارگر استان گیلان، سیدحسن هاشمی از کانون بازنشستگان استان اصفهان و صالحی از کانون بازنشستگان استان تهران را برگزیدگان جشنواره‌ شانزدهمین نشانِ خدمت به قانون کار را دریافت می‌کنند. 

صادقی با بیان اینکه جشنواره نشان خدمت به ما گوشزد می‌کند که از دستاوردهایمان حفاظت کنیم، خاطرنشان کرد: قانون کار دستاورد بزرگی است که یادگار امام راحل، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حاصل حمایت‌های مقام معظم رهبری است. قانون کار ایران قانونی جامع است و اگر ناقص اجرا می‌شود، به وضعیت اقتصادی کشور و مصلحت‌اندیشی‌ها مربوط می‌شود.

وی افزود: این جشنواره می‌خواهد بگوید که ما پای قانون کار ایستاده‌ایم. این قانون، قانون مطالبه‌گری است و به ما جرأت می‌دهد از منافع کارگران دفاع کنیم. 

در ادامه این جشنواره، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر ابراز داشت: مهم‌ترین چیزی که ما از آن جا مانده‌ایم، حرکت و تفکر تشکیلاتی است که ما باید درباره آن دقیق فکر کنیم. اگر به دنبال احیای حقوق کارگران هستیم باید کار تشکیلاتی کنیم، تشکیلاتی بیندیشیم و تشکیلاتی بنویسیم. 

وی اضافه کرد: اگر کسی در خانه‌ کارگر کاری انجام می‌دهد، در واقع برای جامعه‌ کارگری نوکری می‌کند و من معتقدم برای کارگران نوکری کردن سر تا پا نعمت است. 

سید حسن هاشمی، برگزیده جشنواره شانزدهم نشان خدمت در ادامه این جلسه بیان کرد: فراتر از مشکلات اقتصادی و معیشتی که امروز دامن جامعه را گرفته، بزرگترین معضل ما فقر فرهنگی است. اگر ما بتوانیم در زمینه فرهنگی فقرزدایی کنیم می‌توانیم به حقوق خود برسیم. 

وی با بیان اینکه تاریخ نشان می‌دهد که استثمار از روزنه فقر فرهنگی آمده است، یادآور شد: هر کجا مردم ناآگاه بودند، پای استعمارگران و استثمارگران به میان آمده است. جای تاسف است که جامعه کارگری که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد در مجلس نماینده‌ای ندارد.

به گفته برگزیده جشنواره شانزدهم نشان خدمت، نداشتنِ نماینده در مرکز قانونگذاری و سیاستگذاری قدرت کارگران را کم کرده است که اگر ما نمایندگانی در مجلس داشتیم قدرت بیشتری نیز برای رسیدن به مطالبات خود داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز