خبرگزاری کار ایران

به همت خانه کارگر برگزار شد؛

نشست فعالان تشکل‌های کارگری منطقه در حمایت از کارگران فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۸۶

علیرضا محجوب گفت: ما امروز از این جلسه قصد داریم اقداماتی که می‌توانیم در جهت حمایت از کارگران فلسطینی انجام دهیم را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست مجازی «حمایت تشکل‌های کارگری از مردم و کارگران فلسطین» با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران) و محمد حمزه‌ای (معاون بین الملل خانه کارگر) و جمعی از فعالان تشکل‌های کارگری کشورهای یمن، عراق، لبنان و سوریه به همت مجموعه خانه کارگر برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد حمزه‌ای (معاون بین الملل خانه کارگر) ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران در وبینار، کارگران ایران را هم‌پیمان با مبارزات آزادی‌خواهانه مردم فلسطین و کارگران فلسطینی خواند و افزود: ما به عنوان نمایندگان خانه کارگر با ملت فلسطین که از آسیب‌ها و ستم‌های امپریالیسم جهانی و رژیم صهیونیسم جهانی ضربه خوردند، اعلام همبستگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه «مردم ایران نیز در روز قدس اعلام حمایت خود از فلسطینیان اعلام کردند» ادامه داد: دولت کودک‌کش اسراییل برخلاف مقاوله نامه‌های بین‌المللی نه تنها از کودکان کار می‌کِشد که کودکان فلسطین را زندانی کرده و می‌کُشد.

حمزه‌ای افزود: ما به تمام برادران‌مان و کارگران در فلسطین، یمن، لبنان و عراق که برای آزادی و برابری مبارزه می‌کنند، درود می‌فرستیم. امپریالیسم و سرمایه‌داری جهانی متاسفانه حقوق اساسی کارگران و مستضعفان منطقه را تضییع می‌کند، اما براساس وعده قرآن حقوق مستضعفان استیفا خواهد شد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید روز کارگر به این دلیل مناسب‌گذاری شد که کارگران شیکاگو در این روز علیه سرمایه‌داری آمریکا قیام کردند و ما نیز به‌عنوان کارگران ایرانی فردا در روز کارگر علاوه بر دفاع از حقوق کارگران ایران، از کارگران سوری، فلسطینی، یمنی و عراقی و همه کارگران زحمتکش جهان که تحت ستم امپریالیستی هستند، دفاع خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) ضمن تبریک روز کارگر به حاضران جلسه گفت: ما در موقعیت دور جدید مبارزات کارگران و مردم فلسطین علیه رژیم جعلی اسراییل هستیم. در این شرایط جدید ما باید راه‌های جدیدی برای حمایت از مبارزات قهرمانانه اخیر فلسطینیان پیدا کنیم. این راه‌ها باید معطوف و متمرکز بر کارگران فلسطینی باشد زیرا به‌نظر می‌رسد در این مرحله فشار به آنان افزایش یابد و برای مقابله با این فشارهای جدید باید راه‌های جدید پیدا کرد.

در ادامه نشست، حاج علی طاهر یاسین (دبیر اتحادیه کارگری لبنان) ضمن تشکر از خانه کارگر برای برگزاری این برنامه، گفت: ارتباطی که باعث وصل شدن ما به یکدیگر شده فی نفسه مبارک و زیباست و امیدواریم در ادامه نیز چنین برنامه‌های مشترکی داشته باشیم. ما از مسئولان نظام اسلامی ایران و خانه کارگر ایران تشکر می‌کنیم که از مبارزات فلسطین و مردم منطقه برابر استکبار جهانی حمایت کردند و بابت این ایستادگی هزینه‌های سنگینی هم پرداختند.

در ادامه یحیی الطبیب (از فعالان تشکیلات کارگری یمن) با درود به کارگران و مردم ایران گفت: در یمن نیز مردم همواره در کنار مردم فلسطین و مبارزات ایشان علیه صهیونیست‌ها بوده‌اند. این را یمنی‌ها با تصمیم و شعار خود علیه اسراییل نشان دادند و تمام مقامات عربی که به دنبال رابطه با اسراییل هستند را محکوم کردند.

الطبیب با حمایت از همه تشکل‌های کارگری منطقه از سوریه، ایران، فلسطین، عراق و لبنان گفت: ما یمنی‌ها و تشکل‌های کارگری این کشور همواره مثل روز قدس ثابت کردیم که آماده همبستگی با ملت و کارگران فلسطین هستیم و به امام خمینی برای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام آرمان قدس و فلسطین درود می‌فرستیم. همچنین از آقای محجوب و دوستان خانه کارگر برای ایجاد این ارتباط تشکر می‌کنیم.

وی افزود: خروج دیروز کارگران یمنی در کنار مردم دیگر این کشور ستمدیده برای دفاع از مردم فلسطین حاکی از عزم این مردم و کارگران یمنی در دفاع از آرمان آزادی قدس است.

در ادامه ابوکرار (فعال کارگری و سندیکایی عراقی) با تشکر از ابتکار عمل خانه کارگر ایران در برگزاری این جلسه گفت: بنابر آیات قرآن، جهاد و کوشش در جهت احقاق حقوق اجر الهی دارد. از برکات بزرگ روز جهانی قدس که بنیانگذار آن امام خمینی بودند، جا دارد تا از طرف ملت بزرگ عراق از همه کسانی که این روز را پاس می‌دارند، تشکر کنم.

ابوکرار در ادامه با تشکر از راهپیمایی‌های بزرگ مردم جهان و ایران در ایام همه‌گیری کرونا گفت: صحبت‌های امیدبخش سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای ما بسیار مهم بود و همچنین حمایت مردم یمن از آرمان قدس جای ستایش دارد.

ابوکرار ضمن محکومیت دیدار و به رسمیت شناختن اسراییل توسط برخی دولت‌های عربی گفت: جامعه فراگیر عربی و مردم عرب قطعا با این اقدامات سازشکارانه کنار نخواهند آمد. کما اینکه مردم فلسطین نیز اخیرا در صحن مسجدالاقصی با تظاهرات و مقاومت خود نشان دادند که به این صحنه آرایی‌ها تسلیم نمی‌شوند. قدس شریف پایدار خواهد ماند و علیرغم تلاش صهیونیست‌ها قدس برای جهان اسلام باقی خواهد ماند.

در پایان نشست نیز علیرضا محجوب گفت: امیدواریم در سایه این همبستگی بتوانیم اقداماتی در جهت کمک به کارگران فلسطینی برداریم. هرچند علاقه‌مند بودیم که بتوانیم در یک جلسه حضوری در کنار هم باشیم اما شرایط کرونایی این امکان را منتفی کرد. ما امیدواریم بتوانیم در ادامه حامیان خوبی برای آرمان قدس شریف و مردم فلسطین باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز