خبرگزاری کار ایران

توضیح وزیر کار درباره اجرای بند ششم ابلاغیه تامین اجتماعی و هدفمندسازی یارانه‌ها؛

برای هدفمندسازی یارانه‌ها روی تمامی سناریوها مطالعه شده/ وقفه زمانی میان کار مطالعاتی تا اجرای هدفمندسازی به‌دلیل فقدان اطلاعات اولیه بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۴۳۱

عبدالملکی درباره اینکه آیا قرار است یارانه نقدی یا کالابرگ به‌عنوان گزینه‌های یارانه‌ای مطرح باشد یا اینکه ترجیح مجلس پرداخت کالابرگ الکترونیکی است، اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفت: مجلس یک بحث اصلی دارد و آن این است که قیمت‌های موجود افزایش پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در حاشیه نشست بررسی پیاده‌سازی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب توضیحاتی درباره نحوه اجرای بند ششم این ابلاغیه که مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها است ارائه داد. 

حجت‌الله عبدالملکی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه «آیا یارانه‌ها دولت تمهیدات آماری و مطالعاتی درباره جامعه آماری و بانک اطلاعاتی لازم جهت اجرای دور جدید هدفمندسازی یارانه‌ها را فراهم آورده است یا شاهد وقفه طولانی میان مطالعه آماری و اجرا خواهیم بود؟» گفت: در این رابطه برای اجرای تمام سناریوها مطالعات بسیار زیادی انجام شده که هم‌اکنون نیز موجود است و تمامی مضرات و فواید هرکدام از سناریوهای پیش‌رو نیز در سال‌های اخیر بررسی صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه «اگر در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد شاهد وقفه بین کار مطالعاتی و آماری و اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها بودیم، به‌علت این بود که در آن زمان اطلاعات پایه و اولیه وجود نداشت» تصریح کرد: درباره اینکه در بحث یارانه‌ها قرار است چه اتفاقی بیفتد باید بگویم که در ستاد اقتصادی دولت بحث‌ها و سناریوهای زیادی درون جلسات مطرح است، اما مسئولیت اعلام نهایی در این رابطه که قرار است چه تصمیمی گرفته شود، با وزیر اقتصاد است که در این زمینه سخنگوی دولت محسوب می‌شود. 

عبدالملکی درباره اینکه آیا قرار است یارانه نقدی یا کالابرگ به‌عنوان گزینه‌های یارانه‌ای مطرح باشد یا اینکه ترجیح مجلس پرداخت کالابرگ الکترونیکی است، اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفت: مجلس یک بحث اصلی دارد و آن این است که قیمت‌های موجود افزایش پیدا نکند. آنچه در قانون آمده این است که قیمت‌ها در سطح شهریور سال گذشته بماند که در این زمینه نیز در ستاد اقتصادی دولت درحال بحث هستیم. 

وزیر کار دولت سیزدهم درباره وجود بانک اطلاعاتی لازم در این زمینه نیز گفت: همه جزئیات در ستاد اقتصادی دولت هم‌اکنون وجود دارد و در این زمینه آقای خاندوزی وزیر اقتصاد پاسخگوی اصلی خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز