خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان باید صددرصدی باشد/ تبعیض میان دیگر صندوق‌ها و تامین اجتماعی قابل قبول نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۶۲۰

بازرس کانون عالی بازنشستگان کارگری شهر تهران می‌گوید: صندوق‌های مربوطه موظف هستند صفر تا صد هزینه‌های درمان را پوشش دهد. با این احوال، به‌دلیل‌ عدم اجرای این تعهد سازمان تامین اجتماعی در قانون، ما مجبور به پذیرش بیمه‌های تکمیلی شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسئله پوشش بیمه‌ای تکمیلی کارگران ایران یکی از مسائل و دغدغه‌های عمده این بخش از جامعه و فعالان حوزه تامین اجتماعی بوده است. بیمه تکمیلی البته برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران (به‌دلیل شرایط سنی متفاوت) اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شامل کلیه مواردی چون دندانپزشکی، عصا و پروتزهای داخلی و خارجی، دندان مصنوعی، سمعک، عینک و بسیاری از موارد این چنینی ازجمله بیماری‌های حاد دوران کهنسالی است. 

حسن ایزدان (بازرس کانون عالی بازنشستگان کارگری شهر تهران) درباره سطح پوشش بیمه‌های تکمیلی در میان مخاطبان بازنشسته و مستمری‌بگیر صندوق‌های سازمان تامین اجتماعی ضمن مقایسه وضعیت صندوق‌های لشگری و کشوری با سازمان تامین اجتماعی گفت: در اصل ما ذی‌نفعان سازمان تامین اجتماعی نیاز به بیمه تکمیلی نداریم. اگر قانون الزام را سازمان تامین اجتماعی اجرا کند، صندوق‌های مربوطه موظف هستند صفر تا صد هزینه‌های درمان را پوشش دهد. با این احوال، به‌دلیل‌ عدم اجرای این تعهد سازمان تامین اجتماعی در قانون، ما مجبور به پذیرش بیمه‌های تکمیلی شده‌ایم زیرا وضعیت مالی صندوق تامین اجتماعی به‌گونه‌ای است که این سازمان اکنون ورشکسته است. 

وی با بیان اینکه «وضعیت بیمه تکمیلی در میان ذی‌نفعان سازمان تامین اجتماعی در مقایسه با بیمه تکمیلی‌های آزاد و بیمه تکمیلی اعضای صندوق‌های کشوری و لشگری اصلا مناسب نیست» تصریح کرد: موسسه آتیه‌سازان که پذیرنده بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی است، پرداخت‌های خود را دیر انجام می‌دهد و به همین دلیل در بسیاری از موارد مراجعان به مراکز بهداشتی و داروخانه‌های تحت پوشش به درب بسته برخورده و غافلگیر می‌شوند. 

ایزدان با اشاره به اینکه «بسیاری از موارد مهم بیمه تکمیلی مانند دندان مصنوعی، سمعک، پروتزهای بدنی و مخصوص شکستگی استخوان، عینک، عصای مخصوص و سایر درمان‌های پیراپزشکی و دندان پزشکی تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیست» اظهار کرد: این درحالی است که برای ما بازنشستگان و مستمری‌بگیران این موارد بسیار مهم است و بازنشستگان توان آن را ندارند که با پرداخت حق بیمه تکمیلی به‌صورت آزاد در سایر موسسات خود را تحت پوشش کامل قرار دهد. 

بازرس کانون عالی بازنشستگان کارگری شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه «بیمه تکمیلی موجود براساس میزان پرداختی پوشش می‌دهد» بیان کرد: حق بیمه تکمیلی ما ۹۱هزارتومان است که ۴۵هزارتومان آن را سازمان تامین اجتماعی پرداخت و نیمی از آن را بازنشسته و مستمری‌بگیر می‌دهد. اما اگر بخواهیم پوشش تکمیلی را تا مواردی مانند دندان، سمعک، عینک و بسیاری از موارد درمانی دیگر ارتقاء دهیم، باید رقم بسیار بیشتری بپردازیم که در توان مالی اغلب بازنشستگان و مستمری‌بگیرانِ حداقلی بگیر نیست. 

او در پایان با اظهارنظر درباره این نکته که «جراحی‌های سنگین و برخی درمان‌های پاراکلینیکی فعلا توسط بیمه تکمیلی سازمان تحت پوشش قرار گرفته‌اند» گفت: با این‌حال بسیاری موارد اساسی مثل دندانپزشکی و سایر امور ضروری تنها به این دلیل که ما بیمه طلایی نیستیم، تحت پوشش قرار ندارد و این شرایط نامناسبی را برای بازنشستگان فراهم کرده و باعث احساس تبعیض در میان این گروه شده و ما از وضعیت‌ عدم اجرای قوانین مصرح ناراضی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز