خبرگزاری کار ایران

افزایش موج اعتراضات کارگری در آمریکا؛

اعتصاب کارگران از فرودگاه تا معادن ایالات متحده را فرا گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۹۹

در هفته گذشته ایالات متحده صحنه افزایش اعتراضات و اعتصابات پرتعدادی شد که به‌نظر می‌رسد اثر روانی تشکیل اتحادیه در یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکا یعنی (آمازون) نقش بسزایی در افزایش جسارت کارگران آمریکایی در بیان مطالبات خود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه آمریکایی دموکراسی برای امروز، طی روزهای گذشته در ایالت جورجیا، کارگرانی که فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد-جکسون در شهر آتلانتا را نگهداری می‌کنند، پس از بیش از یک دهه سرکوب مزدی، تقاضای افزایش دستمزد دریافت کردند. پیروزی آن‌ها در اعتصاب خود حالی به دست آمد که کارگران خطوط هوایی آمریکا طی سه روز گذشته در سراسر کشور تظاهرات کردند. سادیا بولتوم، یک سرایدار که به اعتراضات در فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما پیوسته است، می‌گوید که او و همکارانش از امنیت خود در خط مقدم کرونا می‌ترسیدند، و تا مدت‌ها خواهان کمک‌های دولت فدرال بودند، اما نتیجه‌ای ندیدند. 

سادیا بولتوم در ادامه می‌گوید: «ما هر روز سلامتی خود و خانواده‌هایمان را به خطر می‌انداختیم، ولی این خطوط هوایی بودند که میلیاردها دلار در طول از دولت بخاطر اعتبارات کرونا دریافت کردند. اگر ما کارکنان فرودگاه نبودیم، امروز اقتصاد کار نمی‌کرد!» 

اعتصاب معدنچیان آلاباما با شعار «برادری» و «اصلاح قراردادها» 

همچنین به‌گزارش روزنامه نیویورک تایمز، به‌نظر می‌رسد بعد از ماجرای کارگران آمازون، اعتصاب در معدن زغال سنگ آلاباما یکی از طولانی‌ترین اعتصابات در دهه‌های اخیر ایالات متحده باشد. نکته جالب این است که گویا برای تامین مخارج زندگی، برخی از معدنچیان اعتصابی در ساعات بیکاری خود در انبارهای کالای شرکت‌هایی چون وال مارت و آمازون مشغول به کار شدند! 

آقای رایت، ۳۹ساله از کارگران معدن شرکت سنگ معدن، می‌گوید که او و همکارانش در معدن زغال‌سنگ انتظار چیزی را از کارفرمای خود به‌جز رعایت کرامت انسانی و عدم تحقیر مزدی آن‌ها از طریق اعمال قراردادهای غیرمنصفانه ندارند. 

طبق این گزارش، پس از پذیرش کاهش دستمزد در زمانی که شرکت زغال سنگ از ورشکستگی سال ۲۰۱۵ میلادی خارج شد، معدنچیان گفتند که انتظار داشتند دستمزد قبلی آن‌ها مطابق با آنچه معادن دیگر پرداخت می‌کردند، بازگردانده شود. شرکت Warrior Met Coal از اظهارنظر در مورد این مطالبات خودداری می‌کند، اما در وب‌سایت خود می‌گوید که شرکت هرگز وعده‌ای برای افزایش یا بازگرداندن مزد نداده است و در سال‌های اخیر چندین افزایش حقوق جزئی را بر حقوق‌ها اعمال کرده‌است؛ افزایشی که کارگران معتقدند با مزد سابق آن‌ها فاصله‌ای را پر نکرده است! 

حالا آقای رایت به حدود ۹۰۰ معدنچی اعتصابی دیگر ملحق شده تا هر هفته در اطراف ورودی معدن صف‌های اعتصابی ایجاد کنند و از شرکت بخواهند دستمزدهای خود را نزدیک به سطحی که قبل از ورشکستگی دریافت می‌کردند، افزایش دهد. 

کارگران اعتصابی می‌گویند: تفاوت بین ما و افرادی که ما را در اینجا نگه می‌دارند، این است که کارفرمایان نمی‌خواهند یک قرارداد منصفانه جدید برای ما ارائه بدهند! این درحالی است که «سیسیل‌ای رابرتز» رئیس اتحادیه کارگران معدن آمریکا، خود شخصا در این تجمع حضور دارد و در کنار کارگران معدن این شرکت فریاد می‌زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز