خبرگزاری کار ایران

مجله اینترنتی «کانتر پانچ» مطرح کرد؛

انتقاد پرستاران آمریکایی از توقف طرح «بازسازی بهتر»

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۴۶۷

بنابر گزارش این رسانه، در حالی که دستور کار جو بایدن طرح «بازسازی بهتر» است، بیش از ۳۵هزار کارمند خدمات مراقبتی به کمپین اعتراضی که توسط اتحادیه بین المللی کارکنان خدماتی و اتحاد ملی کارگران خانگی آمریکا میزبانی شده، پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از مجله معتبر کانتر پانچ، «طرح بازسازی بهتر» یک بسته پیش‌بینی شده هفت تریلیون دلاری کمکی برای جبران آثار اجتماعی همه‌گیری کرونا، با آثار اقتصادی و زیرساختی در آمریکا است که توسط بایدن ارائه شده‌است. این برنامه شامل سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و ایجاد ۱۰ میلیون شغل با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک است. این هزینه‌ها همچنین شامل بودجه دولت در زمینه مسکن، آموزش، انصاف اقتصادی و مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. 

بنابر سرمقاله اقتصادی این مجله به قلم «ربه‌کا انترالگو»، در حالی که دستور کار رئیس جمهور جو بایدن طرح «بازسازی بهتر» است، بیش از ۳۵هزار کارمند خدمات مراقبتی به کمپین اعتراضی که توسط اتحادیه بین المللی کارکنان خدماتی و اتحاد ملی کارگران خانگی آمریکا میزبانی شده بود، پیوستند تا از کنگره بخواهند این طرح هرچه سریع‌تر بهبود یافته و اصلاح شود. گزارش‌ها حاکی از این است که این کارزار شش هفته ادامه داشته است. 

شری هالووی، کارمند یک شرکت مراقبت در منزل و پرستار خانواده از ایالت فلوریدا، در گفتگو با نویسنده این مطلب می‌گوید: ما به سناتورهای خود در این زمینه نیاز داریم. آن‌ها باید بدانند زمان سرمایه‌گذاری و حمایت از کارکنان خدمات درمانی فرا رسیده است، زیرا این حوزه برای کشور ضروری است. ما در این کمپین تماس با نمایندگان می‌مانیم تا بگوییم تسلیم نمی‌شویم و می‌جنگیم تا پیروز شویم. زیرا با سرمایه‌گذاری در خدمات تامین اجتماعی و درمانی می‌توانیم طبقه متوسطی بزرگ را در آمریکا ایجاد کنیم. 

قانون «بازسازی بهتر» بایدن، -که در ابتدا خواستار تامین مالی ۴۰۰ میلیارد دلاری برای خدمات خانگی و اجتماعی بود- از زمان اجرا به دلیل نگرانی‌های مربوط به تورم و کسری بودجه از سوی دو دموکرات شرکتی در سنا: سناتور جو منچین و سناتور کریستن سینما، به ۱۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت! 

طبق این گزارش، علیرغم نگرانی‌های مختلف، رای دهندگان از اعمال فشار بر مقامات منتخب برای اقدام ابایی ندارند. جوآن، یک کارمند مراقبت در منزل برای بیش از سه دهه و یکی از مؤسسات سینما در آریزونا، در طول سالن تلفن شهر گفت: من عاشق پرستاری هستم، اما این کار با درآمد پیشنهادی دولت بسیار مشکل شده است. ما به خصوص در حال حاضر نادیده گرفته شده‌ایم، بیش از حد کار کرده‌ایم و دستمزد کمتری دریافت کرده‌ایم. من اینجا هستم تا به مقامات منتخب خود بگویم که زمان آن فرا رسیده است که طرح بازسازی بهتر یا Build Back Better را با این جزئیات فعلی اصلاح کنند. من ۶۵ سال دارم و مجبورم در این سن کار کنم، زیرا در آمریکا تامین اجتماعی و بازنشستگی چندان مورد توجه نیست. 

بعضی از نمایندگان کنگره خود درگیر مشکلاتی هستند که به کارگران خدمات پرستاری و مراقبتی نیاز دارند. مثلا سناتور تامی داکورث یک مادر شاغل دارای معلولیت است. وی می‌گوید: ملت ما در یک بحران در نظام درمانی و تامین اجتماعی و بهزیستی به سر می‌برد. من یکی از افراد خوش شانس هستم که توانستم از پس این مسئولیت بر بیایم، اما برای بسیاری از خانواده‌ها این امکان وجود ندارد، به همین دلیل است که ما باید در خدمات خانگی و اجتماعی در فقدان خانه‌های سالمندان سرمایه‌گذاری کنیم و قانون «بازسازی بهتر» را به شکل بهتر اصلاح و تصویب کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه می‌توانند به این خدمات دسترسی داشته باشند. ما به کارگران و افراد مسن قول دادیم و من برای اطمینان از اینکه به این وعده عمل می‌کنیم، کار می‌کنم. 

طبق گزارش کانترپانچ، انجام سرمایه‌گذاری‌های جسورانه دولتی در مراقبت و پرستاری و بهزیستی، به آمریکایی‌های سالخورده و ناتوان اجازه می‌دهد تا در ایام کرونا به‌جای کار و آسیب‌دیدن از انواع خطرات و بیماری، در خانه‌های خود بمانند تا مجبور نشوند به خانه‌های سالمندان گران قیمت و بالقوه خطرناک انتفاعی نقل مکان کنند. این طرح همچنین به کارکنان حوزه پرستاری در منزل امکان چانه‌زنی جمعی بیشتری می‌داد، اما امروز این طرح به کمبود منابع مالی برخورده است. 

کارگران حوزه بهزیستی و مراقبت از خانه در حال حاضر به طور متوسط کمتر از ۱۷۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند و از هر شش نفر، یک نفرشان زیر خط فقر زندگی می‌کند. افزایش دستمزد این کارگران تأثیر مثبتی بر نابرابری ثروت نژادی و جنسیتی خواهد داشت، زیرا بیش از ۹۰ درصد کارکنان مراقب‌های خانگی در ایالات متحده را زنان، بیش از نیمی از زنان رنگین پوست و ۳۱ درصد را مهاجران تشکیل می‌دهند. 

قانون بایدن برای بازگشت بهتر از طریق افزایش مالیات بر میلیاردرها و دیگر ثروتمندان آمریکایی و شرکت‌های بزرگ به طور کامل پرداخت شود. اما در شرایطی که تعداد معدودی از محافظه‌کاران کنگره به‌دنبال از بین بردن کامل طرح هستند، مذاکرات متوقف شده است. لین وایدنر، یک پرستار خدمات مراقبتی در پنسیلوانیا در این رابطه حرف آخر را زد: «لغو قانونی که بایدن آورده به معنای نادیده گرفتن نیازهای شهروندان است. مراقبت و پرستاری ضروری است و ما هم همینطور!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز