خبرگزاری کار ایران

قدم‌های بلندِ کارفرمایان به دنبال سکوت نظام پرستاری/ استعفای یک عضو هیات مدیره

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۳۴۲

عضو هیات مدیره نظام پرستاری شیراز در اعتراض به عملکرد سازمان نظام پرستاری در مورد وضعیت شغلی و معیشتی پرستاران استعفا داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از زمان ورود کرونا به کشور، مشاغل پرستاری به دلیل کمبود نیرو و فشار شیفت‌های کاری با بیشترین تهدید روبه‌رو شدند. 

پرستاران شاغل در بخش خصوصی، به دلیل آسیب‌پذیری بیشتر وضعیت شغلی خود، از این وضعیت بیشتر از همه گروه‌های پرستاری متاثر شدند. 

این وضعیت موجب گلایه‌های فراوان شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیلی بی‌تفاوت بودن نسبت به وضعیت نیروهای شرکتی مورد انتقاد قرار گرفت. 

همین انتقاد متوجه عملکرد سازمان نظام پرستاری هم شد؛ به نحوی که حالا وحید اینالو، یکی از اعضای نظام پرستاری شیراز، استعفای خود از هیات مدیره این سازمان را به میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پزشکی ارسال کرده است. 

به گفته اینالو عملکرد ضعیف و تاسف‌بار نظام پرستاری و رویکردهای غلط، غریب و بدون مشورت، عواقبی جزء کم ارزش شدن شغل پرستاری نداشته است. 

این فعال پرستاری با اشاره به حجم کاری سنگین و درآمدهای ناچیز پرستاران شرکتی یادآور شد که سکوت نظام پرستاری و عدم اعتراض مناسب موجب جری‌تر شدن کارفرمایان شده است. 

این عضو سابق هیات مدیره نظام پرستاری شیراز به رویکرد این سازمان در قبال پرستاران شاغل در شرکت‌های دولتی هم اعترض کرد. 

وی یادآور شد که حقوق خالص پرستاران شاغل در این بخش افزایش نیافته است و نامه‌های لحظه آخری نظام پرستاری هم حرکت‌های نمایشی بوده است. 

به گفته اینالو در هیات مدیره شیرازِ نظام پرستاری هم وضعیت بهتری حاکم نبوده است؛ با این حال وی یادآور شد که نباید از دلسوزی و فعالیت برخی از همکاران هیات مدیره در بخش‌های حقوقی و رفاهی به سادگی گذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز