خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

هم افزایی موثر دستگاه‌ها در توسعه چتر مهارتی در قالب مشاغل نوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۰۹۲

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج سازندگی کشور بر هم افزایی موثر دستگاه‌ها در توسعه چتر مهارتی در قالب مشاغل نوین برای جوانان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا، تواتمندسازی مهارتی ساکنین روستایی و عشایری و محروم کشور به منظور فراهم‌سازی زمینه اشتغال پایدار، توانمندی مهارتی شاغلین، صیانت از نیروی انسانی، ماندگاری شغلی و کارآفرینی و افزایش بهره وری مشاغل موجود، توسعه استانداردها و… را از اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد. 

وی تصریح کرد: نیازسنجی آموزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در سطح نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت، کمک به تأمین هزینه‌های قانونی ثبت نام، مشاوره، آزمون، صدور گواهینامه و نیز خرید خدمات آموزشی، پیگیری و تسهیل برای اشتغال فراگیران آموزش‌های مهارتی (کارآفرین، خود اشتغال و شاغل)، مشارکت موثر و حمایت ویژه جهت حضور جهادگران بسیجی ماهر در مسابقات ملی مهارت و… از تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌باشد. 

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تهیه و تدوین الگوها و استانداردهای آموزشی برای توسعه مهارت‌های تخصصی، علمی – کاربردی بر اساس نتایج نیازسنجی آموزشی، ثبت نام، مشاوره و تجزیه و تحلیل مشاغل شناسایی شده، بهره مندی از بسیجیان متخصص مجرب جهت تدریس دوره‌های آموزشی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی تدوین استانداردهای آموزشی، صدور مجوز مرکز جوارکارگاهی به تعاونی‌های معرفی شده، بیمه مهارت آموزان و… از تعهدات سازمان بسیج سازندگی کشور است. 

بر اساس این گزارش، تفاهم نامه همکاری که مدت زمان اجرای آن سه‌ساله می‌باشد به امضای غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور منعقد گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز