خبرگزاری کار ایران

کارکنان گمشده شهر ناتینگهام کجا هستند؟ / چرا وقتی شغل‌های بیشتری موجود شده، نرخ بیکاری رو به افزایش است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۵۶۷

در هنگامی که به نظر می‌رسد شانس کاریابی در بازار کار وجود داشته باشد، نرخ بیکاری در شهر ناتینگهام در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از نشریه ناتینگهام پُست، شغل‌های موجود در ناتینگهام شایِر رو به افزایش است برای کسانی که به دنبال بازگشت بر سر کار هستند. 

ولی در هنگامی که به نظر می‌رسد شانس کاریابی در بازار کار وجود داشته باشد، نرخ بیکاری در شهر ناتینگهام در حال افزایش است. 

اطلاعات به دست آمده از سوی تالار سرزمین‌های میانی شرقی نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در بازه زمانی سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ در کل کشور  ۶.۱درصد کاهش داشته در صورتی که تعداد شغل‌ها به آهستگی ۷/۰ درصد افزایش یافته است. 

به هر حال، در شهر ناتینگهام، نرخ بیکاری به واقع افزایش داشته است و به این شکل که در حال حاضر، ۱۶۶۵۱ نفر به دنبال شغل هستند در صورتی که سال گذشته، این تعداد ۱۵۵۸۶ نفر بودند. 

در سال ۲۰۲۰، به ازای هر شخص بیکار در شهر ناتینگهام، ۱۳ شغل وجود داشت که این عدد در سال ۲۰۲۱، به ۱۴ شغل به ازای هر شخص بیکار رسیده است. 

ویل روسیتر استادیار دانشکده تجارت ناتینگهام توضیح داد که این روند به احتمال فراوان بر اثر آنچه «سکون اقتصادی» نامیده می‌شود، رخ داده است. 

او در برنامه زنده ناتینگهام شایر گفت: «این اطلاعاتی که مشاهده می‌کنیم، موثق نیست.» 

نخست وزیر به تازگی از دستیابی به یک رکورد در زمینه اشتغال خبر داد اما این شغلها، فقط روی کاغذ هستند؛ این شغل‌ها شامل خوداشتغالی‌ها نمی‌شود از اینرو، این آمار ریزش داشته است.

آنچه که شاهدش هستیم، یک سکون اقتصادی است. به طور معمول، مردمی را از لحاظ اقتصادی ساکن می‌نامند که به صورت فعال به دنبال شغل نیستند و یا آمادگی بدنی برای کار ندارند و این آنچه است که شاهد افزایشش در طول دوران همه گیری کرونا بوده‌ایم. این افزایش شاید به دلیل افزایش تعداد گروه‌های سنی پنجاه‌ساله‌ها اتفاق افتاده باشد که می‌تواند توضیح احتمالی این رخداد باشد.

اینها کسانی هستند که نتوانستند در طول دوران قرنطینه‌های پی در پی شغل پیدا کنند از آنجا که شانس کمی برای کاریابی آن‌ها وجود داشت؛ بنابراین، آن‌ها سرخورده شدند و دیگر انگیزه‌ای برای بازگشت بر سر کار ندارند.

پس اگر همه اینها را کنار هم قرار دهیم، شاید بتوان نتیجه گرفت علی رغم اینکه یک رکورد در زمینه اشتغال روی کاغذ وجود دارد، نرخ بیکاری در حال افزایش است.

اوضاع در شهر ناتینگهام یک نمای جامع از کل کشور به دست می‌دهد؛ در جایی که بیش از یک میلیون و دویست هزار موقعیت شغلی بِلااستفاده وجود دارد. 

نرخ سکون اقتصادی منتشرشده از سوی تالار سرزمین‌های میانی شرقی حاکی از یک بازه جمعیتی بین سنین ۱۶ تا ۶۴ سال است که به دلایلی همچون بازنشستگی، مراقبت‌های درمانی یا تحصیل، شوک به بازار کار وارد کردند؛ میانگین تعداد این افراد در کل کشور از ۲/۲۱ درصد به ۹/۲۱ درصد رسیده است. 

پس نرخ بیکاری در کل کشور به رکورد پایین ۴/۳ درصد به استناد تالار سرزمین‌های میانی شرقی رسیده در صورتی که حرکت پیش رونده نرخ سکون نگرانی جدی ایجاد کرده است. 

اسکات هابسون مدیر تالار سرزمین‌های میانی شرقی گفت: علی رغم خط سیر مثبت نرخ بیکاری، بنگاههای تجری همچنان با چالش عظیم استخدام در یک بازار کار پُررقابت مواجه هستند همانگونه که رکورد بیش از یک میلیون و دویست هزار موقعیت شغلی بِلااستفاده در بازه زمانی نوامبر تا ژانویه نشان می‌دهد.

به استناد تالار سرزمین‌های میانی شرقی، رشد قابل اعتنای نسبتِ کسانی که به بازار نیروی کار شوک وارد می‌کنند به این معنی است آدمهای کمتری وجود دارند که حق انتخاب داشته باشند؛ این روند نگران کننده در زمانی است که برخی شرکت‌ها ناامیدانه در تلاش برای ایجاد نقشهای سازمانی به تناسب با تقاضاها هستند. بدین صورت، آن‌ها قادر خواهند شد به رشد بهتر و فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد ساکن در یک منطقه ایجاد کنند. 

بسیاری از بنگاههای تجاری در صنایع سنتی مثل تولیدی‌ها و پیمانکاران ساختمان‌سازی اغلب اوقات از دشواری‌های جایگزینی یک نیروی پا به سن گذاشته با یک استعداد جوانتر سخن می‌گویند و آخرین نظرسنجی دانشکده ملکه الیزابت نشان داد ۸ نفر از ۱۰ نفر از کسانی که اقدام به استخدام نیروی کار کردند، در یافتن اشخاصی با مهارت‌های مناسب با مشکلاتی مواجه شدند.

بنگاههای تجاری در مرکز شهر ناتینگهام در همین حین گفته‌اند شیوه‌ای که آن‌ها اقدام به استخدام می‌کنند، باعث شده آن‌ها همیشه به جایگزین برای شخص استخدام شده نیاز داشته باشند و همچنین، باعث افزایش محدودیت‌ها شده است. 

مدیر آرایشگاه راش هِیر کارولینا پابیان، اهل شهر ناتینگهام گفت که سالن به سه آرایشگر نیاز داشت. 

او افزود: «این روزها، پیدا کردن آدم مناسب خیلی طول می‌کشد. اینکه آرایشگرهای بیشتری وجود ندارند، باعث افزایش فشار بر آرایشگرانی شده است که در حال حاضر، به فعالیت مشغول هستند.» 

وقتی از او پرسیده شد چرا با وجود اینکه موقعیت شغلی بیشتر شده، نرخ بیکاری افزایش یافته است، او جواب داد: «من فکر می‌کنم دلیلش شاید برگزیت باشد.» 

مدیر بِرادِری چُنتال کِندی، اهل شهر ناتینگهام گفت: «این موضوع آنچنان بر ما تاثیر نگذاشته است چون ما مدت‌ها است به عنوان تیمی یکدست با هم همکاری می‌کنیم.» 

او افزود: «تنها تاثیرش اینکه با کارکنان کمتر، ساعت‌های بیشتری کار می‌کنیم.» 

مالک بوتیک وایلد شاون هولان، اهل شهر دِربی، تازگی‌ها دست به استخدام نزده است ولی می‌گوید که به طور معمول، مردم به سراغش می‌آیند که رزومه‌شان را در اختیارش بگذارند. 

او گفت: «من یک کشو پُر از رزومه افراد دارم و اشخاص بسیاری فقط برای این می‌آیند که بپرسند آیا در اینجا موقعیت شغلی برای استخدام وجود دارد یا خیر. بیشتر کارکنان ما نیمه وقت کار می‌کنند و بسیار جوان و در سنین دانشجویی هستند؛ آن‌ها فقط می‌خواهند مقداری پول دربیاورند که با آن بتوانند بیرون بروند وقتی که از مطالعه تحصیلی روزانه فارغ شدند.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز