خبرگزاری کار ایران

وضعیت نامشخص ۱۱۳ کارگر نگهبان قطار شهری اهواز/ بلاتکلیفی شغلی و وصول مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۵۵۴

پس از سه سال از اعلام توقف فعالیت پروژه قطار شهری اهواز در استان خوزستان هنوز وضعیت ۱۱۳ کارگر باقیمانده این پروژه عمرانی نامعلوم است.

منابع کارگری در پروژه قطار شهری اهواز به خبرنگار ایلنا گفتند: با توقف فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از ماه‌های پایانی سال ۹۷ تاکنون، حدود ۱۱۳کارگر نگهبان آن در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و آن‌ها چندین ماه مزایای مزدی معوقه و حق بیمه طلبکارند و جدا از دو سال عیدی، سنوات آنها نیز از چندین سال پیش پرداخت نشده است.

به گفته این کارگران، وضعیت پیش آمده درحالی‌ست که پیش‌تر و در زمان فعالیت پروژه قطار شهری اهواز تعداد کارگران آن به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر می‌رسید. از این تعداد فقط ۱۱۰ کارگر نگهبان وسه نفر کارگر تاسیسات باقی مانده‌اند و مابقی همزمان با توقف پروژه و حتی قبل آن به دلیل‌ عدم نیاز بیکار شده‌اند.

یکی از کارگران نگهبان با بیان اینکه مسئولیت کنونی او و همکارانش از سال ۹۱ برعهده مجری پروژه قطار شهری اهواز سپرده شده است، گفت: طی چند سال گذشته برای تعیین تکلیف وضعیت شغلی و مطالباتمان چندین تجمع اعتراضی برپا کرده‌ایم که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران باقیمانده قطار شهری را دادند اما هنوز نه فعالیت کارگاه آغاز شده و نه مطالبات مزدی کارگران پرداخت می‌شود.

به گفته وی، کارگران به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند.

طبق اظهارات این کارگر؛ هر یک از کارگران نگهبان براساس سوابق کار مبالغی بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون از کارفرما طلبکارند. این درحالی‌ست که چندین سال است آنها علارغم داشتن طلب مالی از شرکت برای تامین حداقل مایحتاج روزانه خانواده‌های خود دچار مشکل هستند.

این کارگر پروژه قطار شهری اهواز با بیان اینکه امیدوار است در سال ۱۴۰۱ به همت مسئولان استانی مشکلات صنفی او و سایر همکارانش مرتفع شود، در ادامه گفت: در حال حاضر علاوه بر معوقات مزدی که مربوط به یک سال گذشته می‌شود، موضوع تعیین تکلیف پروژه قطار شهری و ما ۱۱۳ کارگر با سوابق ۹ تا ۱۰ سال هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز