خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی مطرح کرد؛

مصرف کالای خارجی به معنای بیکار شدن جوان ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۶۹۹

نایب رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: مصرف‌کننده داخلی باید بداند مصرف کالاهای خارجی سلیقه شخصی نیست بلکه به معنای بیکار شدن جوان ایرانی و پدید آمدن مشکلات همراه آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی کرباسی (نایب رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی) در یادداشتی در خصوص لزوم استفاده از کالای ایرانی نوشت: 

«شکی نیست مصرف کالاهای خارجی متضرر شدن کشور از ورود این کالاها، بیکاری چند میلیون نفر از جوانان، بالارفتن خطرات تحریم‌ها، تعطیلی کارخانجات و بروز ناهنجاری‌های اخلاقی و نارضایتی از میزان اندک حقوق و مزایا در خانواده‌های کارگران و رکود اقتصادی را در پی خواهد داشت. 

تاکید بر مصرف کالاهای ایرانی فقط توصیه برای مصرف کنندگان نیست بلکه تولیدکننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین‌تر اجازه ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کند. تولیدکننده باید مصرف‌کننده را محترم شمرده و کالاهای مرغوب تولید نمایند. 

در حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید از کار فرهنگی، تبلیغات و آماده‌سازی فکر و رفتار نوجوانان و حتی کودکان بهره جست و از تأثیر رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب برای اصلاح رفتار اجتماعی استفاده کرد. در این میان آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، صدا و سیما، دستگاه‌های آموزش عالی، مطبوعات و کتابخانه‌های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی می‌توانند نقش مهم و ارزنده خود را در این راه ایفا کنند، تا ایرانی با افتخار از کالای ایرانی استفاده کند. 

دستگاه‌های مسئول باید با شناسایی کالاهای خارجی که به لحاظ کیفیت از کالاهای خارجی داخلی برتر نیستند در سطح بازارهای کشور و با اتخاذ سیاست‌های مناسب گمرکی عملاً جلوی فروش آن را بگیرد چرا که خرید کالاهای خارجی برابر است با نابودی فرصت‌های شغلی و اگر کالاهای خارجی به وفور عرضه نشود خرید آن نیز کاهش می‌یابد. 

آگاهی‌های لازم باید به مصرف‌کننده ارائه شود. او باید بداند مصرف کالاهای خارجی سلیقه شخصی نیست بلکه به معنای بیکار شدن جوان ایرانی و پدید آمدن مشکلات همراه آن است. در سیستم آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی شود تا با افزایش دانش فراگیران، اطلاع او از هویت فرهنگی و منافع ملی افزایش یابد. متاسفانه بسیاری از لوازم التحریر دانش‌آموزان ایرانی از خارج وارد می‌شود و این به معنای آن است که ایرانی از کودکی می‌آموزد کالای خارجی مصرف کند. در رسانه ملی باید محدودیت‌های بیشتری برای تبلیغات کالاهای خارجی اتخاذ شود تا رسانه ملی کارکردی ضد توسعه ملی نداشته باشد. 

مسئولین کشور باید همواره به یاد داشته باشند که بر اساس حدیث شریف « الناس علی دین ملوکهم» الگوی مردم هستند. بنابراین ساده‌زیستی و استفاده از کالای ایرانی و اجتناب از خرید کالای خارجی و انعکاس مناسب این رفتار خود به افکار عمومی جامعه و التزام عملی به مصرف کالای داخلی در کنار توسعه زبانی و مردم از جمله وظایف تفکیک آن‌هاست که می‌تواند به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک شایانی نماید. 

خودباوری در بین جوانان ایرانی باید افزایش یابد و اعتقاد همه جانبه این شعار که ما می‌توانیم به این که ایران می‌تواند هر کالایی را تولید کند باید در نظام آموزش و صنعتی کشور نهادینه شود. 

در آخر به یاد داشته باشیم مصرف کالای خارجی کشور را هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ معیشتی فلج خواهد کرد. پس بیاییم همه باهم کالای ایرانی مصرف کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز