خبرگزاری کار ایران

نیروهای شرکتی دائم درجا می‌زنند/ ابراز نگرانی نیروهای شرکتی بانک مسکن نسبت به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۴۰۱

تعدادی از نیروهای شرکتی بانک مسکن از مسکوت ماندن سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ابراز نگرانی کردند.

تعدادی از نیروهای شرکتی بانک مسکن در تماس با خبرنگار ایلنا، از طولانی شدن موضوع بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس ابراز نگرانی کردند. 

یکی از این نیروها گفت: من ده سال است که در بانک به صورت شرکتی با مدرک فوق‌لیسانس کار می‌کنم. همکارانِ دیگری داریم که حدود ۱۵ – ۱۶ سال به این صورت کار می‌کنند و تاکنون هیچ اقدامی در جهت تغییر وضعیت ما صورت نگرفته است. 

به گفته‌‎ی این نیروها؛ حقوق دریافتی و امکانات رفاهی این نیروها قابل مقایسه با نیروهای دیگر بانک نیست. 

آن‌ها می‌‍‌گویند: ما به تصویب این طرح در مجلس امیدوار شده‌ایم؛ یعنی ما را امیدوار کرده‌اند و چشم‌انتظاریم تا این طرح تصویب شود و بعد از سال‌ها امنیت شغلی خود را به دست آوریم. بعد از این همه سال، امیدی به آینده‌ی شغلیِ خود نداریم و نگرانیم هر لحظه بگویند دیگر به شما نیاز نداریم و بروید! 

این نیروهای شرکتی می‌گویند: ما هر چه کار کنیم و زحمت بکشیم هیچ تغییری در وضعیت‌مان به وجود نمی‌آید و ارتقا نمی‌گیریم در صورتی که برای سایر نیروهای بانک اینگونه نیست. این قضیه و تبعیضی که بین نیروها وجود دارد، تمایل به انجام کارِ بهتر را از ما می‌گیرد. ما نیروهای شرکتی دائم درجا می‌زنیم و هیچ امیدی به ارتقاء و دریافت حقوق خوب نداریم. 

گفتنی است؛ کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده است و قرار بود این طرح با جمع‌آوریِ امضایِ نمایندگان، هرچه سریع‌تر به صحن علنیِ مجلس برسد. 

از مهم‌ترین مخالفان این طرح سازمان امور استخدامی کشور است. مسئولین این سازمان معتقدند اجرای چنین طرحی امکان‌پذیر نیست و در صورت تصویب برای دولت بار مالیِ شدیدی دارد.

چنانچه این طرح به تصویب برسد؛ کارگران شاغل در نهادهای دولتی، نیمه‌دولتی، خصولتی و عمومی بعد از گذراندنِ مراحلی تبدیل وضعیت می‌شوند و همچنین با حذف شرکت‌های پیمانکاری، کارگران این بخش‌ها بدون واسطه با کارفرمای اصلی قرارداد می‌بندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز