خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی قرآنی فجر مطرح شد؛

محجوب: اساس کار ما تعلیم رایگان در همه‌ی زمینه‌ها خصوصا آموزش قرآن است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۴۳۵

افتتاحیه‌ی پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی قرآنی فجر امروز (چهارشنبه ۶بهمن) با حضور علیرضا محجوب (دبیر اجرایی خانه کارگر) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه‌ی پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی قرآنی فجر امروز (چهارشنبه ۶بهمن) با حضور علیرضا محجوب (دبیر اجرایی خانه کارگر) برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه محمد صادق محسنی (مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن) گفت: از سال ۹۶ جشنواره قرآنی فجر طراحی شد. در آن سال این جشنواره فقط مربوط به شهر تهران بود و در اولین جشنواره حدود ۲هزار نفر شرکت کردند. تعداد شرکت کنندگان در سال‌های بعد بیشتر شد تا اینکه در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا ما مجبور شدیم جشنواره را به صورت مجازی برگزار کنیم. 

وی ادامه داد: برگزاریِ جشنواره به صورت مجازی سبب شد ما به سمت ملی کردنِ این جشنواره‌ی قرآنی برویم. سال گذشته حدود ۵هزار نفر در این جشنواره ثبت نام کردند. امسال نیز بیش از ده هزار نفر از سراسر کشور در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند. این مسابقات در ۲۲رشته و ۴گروه طراحی شده است. 

محسنی گفت: ما در دارالقرآن خانه کارگر در طول سال دو مسابقه‌ی بزرگ قرآنی برگزار می‌کنیم. یک مسابقه که ویژه‌ی کارگران و خانواده‌های آن‌هاست در هفته‌ی کارگر برگزار می‌شود و دیگری در دهه‌ی فجر برگزار می‌شود که این مسابقه عمومی است و همه می‌توانند در آن ثبت نام کنند. 

مدیرروابط عمومی سازمان دارالقرآن گفت: یکی از آرزوهای مرحوم طه محجوب و البته آرزوی همه‌ی ما این است که مسابقات قرآنیِ کارگران جهان اسلام را برگزار کنیم. ایشان در مقطعی برای تحقق برگزاری مسابقات جهانی بسیار تلاش کردند اما ملاحظاتی وجود داشت که باعث شده این امر محقق نشود هرچند ما به دنبال تحقق این موضوع هستیم. 

در ادامه‌ی این جلسه، علیرضا محجوب (دبیر اجرایی خانه کارگر) گفت: امسال تعداد بیشتری از مردم برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند، انشاالله این مسابقات با شکوه و عزمت بیشتری برگزار شود. 

وی با اشاره به بخش «مسابقه‌ی صلوات» در این دوره از مسابقات گفت: من سال‌ها توصیه به برگزاریِ مسابقه‌ی صلوات می‌کنم چراکه معتقدم صلوات تنها وجه ممیزه‌ی ما با سایر فرق است. صلوات شعار ماست، شعاری که کوتاه است و همه‌ی معانی و مفاهیم را دورن خود دارد. بنابراین من به همه توصیه می‌کنم در این مسابقه شرکت کنند. ما انتظار داریم تعداد بیشتری در این مسابقه شرکت کنند. 

وی گفت: حضور در این مسابقات قرآنی به نوعی یک نمایش و حرکت باشکوه است. من از تمام کسانی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم. 

محجوب گفت: اگر کسی در جهت اعتلای قرآن و فرهنگ و مفهوم قرآن کاری انجام دهد، کار با ارزشی انجام داده است. هدف ما نیز از برگزاری این مسابقات اعتلای فرهنگ قر آنی است. ما می‌توانیم با برگزاری و شرکت در این مسابقات به بخشی از تکلیف خود در قبال قرآن عمل کنیم. 

وی بیان کرد: قرآن یک کتاب نیست بلکه آیه به آیه و کلمه به کلمه‌ی آن کتاب است. ما نباید از این کتاب غفلت کنیم و نباید غفلت از این کتاب را به قرآن ربط دهیم. 

دبیر اجرایی خانه کارگر ضمن تشکر از حفاظ قرآن گفت: حفظ قرآن یک کار بارازش و پُرزحمت است. 

وی بیان کرد: من جزو مخالفین پولی کردن قرآن هستم. البته ما برای تشویق شرکت کنندگان به حفظ قرآن، به ناچار مجبور شدیم شهریه‌ای در ابتدا از آن‌ها بگیریم که این شهریه بعد از آنکه افراد موفق به گذراندنِ دوره و حفظ قرآن شدند، به آن‌ها پس داده می‌شود. ما ابتدا فکر می‌کردیم با رایگان کردنِ دوره‌ها می‌توانیم تعداد حافظان را بالا ببریم اما متاسفانه این امر تحقق پیدا نکرد و برای اینکه خروجیِ کلاس‌ها را بالا ببریم برای رایگان کردنِ کلاس‌ها شرط گذاشتیم که این شرط، همانطور که گفتم، موفقیت در آن دوره‌ی قرآنی بود. 

محجوب گفت: ما قرآن را بخشی از کار خود می‌دانیم و معتقدیم برای آنکه اعمال ما پاک شود باید آموزش و تعلیم قرآن را هیچ زمانی فراموش نکنیم. امروز سازمان تبلیغات از ما تقاضای کمک برای آموزش در محلات کرده است چرا که ما معتقد به آموزش رایگان قرآن هستیم و اینگونه عمل می‌کنیم. اساس کار ما تعلیم رایگان در همه‌ی زمینه‌ها خصوصا در آموزش قرآن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز