خبرگزاری کار ایران

درخواست سراسری کارگران شرکت‌های تامین نیروی انسانی از رئیس‌جمهور/ زمینه حذف شرکت‌های پیمانکاری را فراهم کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۵۳

کارگران پیمانکاری‌های تامین نیروی انسانی در کارزاری از رئیس‌ جمهوری خواستند که زمینه حذف شرکت‌های پیمانکاری را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت‌های تامین نیروی انسانی از سالها پیش در کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن، در جهت حذف رابطه استخدامی میان کارگر و کارفرما به راه اُفتادند اما به تدریج در کشورهای در حال توسعه مانند ایران هم راه‌اندازی شدند تا هزینه‌های مربوط به اجرای مقررات و قوانین روابط کار کاهش یابند. 

با این حال، به مرور رشد این شرکت‌ها باعث شد که دستگاه‌های مختلف زیر بار استخدام‌ها در قالب قرارداد مستقیم نروند و امور خود را به پیمانکاران تامین نیرو بسپارند به همین دلیل قراردادهای موقت سه ماهه، شش ماهه و یک ساله در مجموعه‌های دولتی هم به گستردگی شایع شد. 

با مطرح شدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های دولتی که مبتنی بر حذف پیمانکاران و یکسان‌سازی قراردادهای کار در قالب‌های قراردادی (قرارداد مستقیم)، پیمانی و رسمی است، کارگرانی که برای شرکت‌های تامین نیروی انسانی کار می‌کنند هم خواهان حذف قراردادهای پیمانکاری شده‌اند. 

شرکت‌های تامین نیرو به گستردگی در امور خدماتی شرکت‌های دولتی و موسسات مالی و بانک‌ها وارد شده‌اند. به همین جهت، از محل حذف آنها از روابط کار، صدها هزار نفر به در قالب‌های یاد شده به کار گرفته می‌شوند. 

با توجه به اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، در مسیر صحن علنی و رای‌گیری، مسکوت گذاشته شده است، کارگران پیمانکاران تامین نیرو در کارزاری سراسری از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، خواسته‌اند که زمینه حذف این شرکت‌ها را از محیط کار فراهم کند. در متن این کاراز خطاب به رئیس جمهوری آمده است: 

مستحضرید که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کشور، کارکنان شاغل در شرکت‌های دولتی، تعاونی و خصوصی به صورت مستمر مشغول به کار هستند. در قانون رابطه مستقیم بین کارفرما و کارگران تعریف شده است اما متأسفانه در سال‌های گذشته شرکت‌هایی به عنوان واسطه تأمین نیروی انسانی به سودهای هنگفتی دست یافتند.

از آنجا که نیروهای انسانی در صف اول جهاد اقتصادی کشور در شرایط بحرانی مشغول به فعالیت می‌باشند، تبعیض در نوع قراردادها باعث تضعیف روحیه کارکنان شده است. لذا خواهشمند است با دستور به عقد قراردادهای مستقیم با کارفرمایان اصلی و حذف پیمانکاران نیروی انسانی موجب پیشرفت تولید در کلیه مشاغل کشور شوید. 

پیشاپیش از لطف و عنایتی که در این زمینه می‌فرمایید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز