خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارکنان «بانک قرض الحسنه رسالت» به تغییر مرجع قرارداد کار

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۱۹

کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت از تصمیم مدیران این بانک برای تغییر مرجع انعقاد قرارداد کار خود، انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت در ماه‌های گذشته با اجبار مدیران این بانک برای تغییر مرجع انعقاد قرارداد کار خود مواجه شده‌اند. بنابر اعلام کارکنان، بانک تصمیم گرفته که کارکنان خود را به جای طرف قرارداد شدن با خود با یک انجمن طرف قرارداد کند. به گفته کارکنان این امر به کاهش حقوق و مزایای آنها می‌انجامد. بر این اساس، حقوق و مزایا، بین ۱ تا ۳ میلیون تومان کاهش می‌یابد که این موضوع بر معیشت این کارکنان تاثیر می‌گذارد.  

کارکنانی که دست‌کم پیش از تبدیل رسالت به بانک در سال ۱۳۹۲ در آن مشغول به کار بودند، انتظار دارند که پس از این مدت کار، به صورت دائم استخدام شوند اما به گفته آن‌ها این وضعیت موجب می‌شود که به جای قراردادهای ۱ساله کنونی که با بانک منعقد می‌شود، در قالب انجمن، قراردادهای ۳ ماهه رایج شود. 

بانک رسالت به جهت مدیریت هزینه‌های خود و رعایت الزامات بانکداری، تعداد شعبات خود را کاهش داده است. این بانک تا سال ۹۷، بیش از ۳۰ شعبه در تهران داشت؛ در حالی که تا سال ۹۲ تعداد شعبات آن به ۴ تا ۵ مورد می‌رسید. 

کاهش تعداد شعبات و رایج شدن بانکداری الکترونیک موجب شده که این بانک در حال حاضر تنها یک شعبه در تهران داشته باشد. روی همین حساب، هنوز بخشی از کارکنان که قرارداد کار با انجمن را امضا نکرده‌اند، نگران از دست دادن کار خود در آینده هستند. 

قرارداد کار کارکنان بانک رسالت با بانک، تا پایان سال ۱۴۰۰ جاری است و به گفته کارکنان پس از این مدت، بانک برنامه‌ای برای انعقاد قرارداد مستقیم ندارد و همه قراردادها را به انجمن می‌سپارد. 

به گفته کارکنان بانک، این بانک در حال حاضر بیش از ۳ هزار نیرو دارد اما در ۲ تا ۳ سال اخیر حدود هزار نفر استعفا دادند یا منتقل شدند. نگرانی دیگر کارکنان این بانک، به شنیده شدن اخبار تایید نشده‌ای در مورد ادغام بانک رسالت با مجموعه دیگری بازمی‌گردد. کارکنان بانک انتظار دارند که مدیران از تصمیم خود برای رواج قراردادهای کار در قالب انجمن، منصرف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز