خبرگزاری کار ایران

وزیر کار: مادران نسبت به تعداد فرزندان خود از مزایای رفاهی بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۳۳

عبدالملکی گفت: در حوزه‌ی رفاهی تأکید داریم خواهرانی که مادر هستند به نسبت تعداد فرزندان خود از مزایای رفاهی بیشتری برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت روز زن در ساختمان وزار کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با حضور حجت‌اله عبدالملکی (وزیر کار و رفاه اجتماعی) و انسیه خزعلی (معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری) برگزار شد. 

در این جلسه عبدالملکی ضمن تبریک تولد حضرت فاطمه (س) و روز زن گفت: متاسفانه در جهان امروز شأن و جایگاه زنان آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. پیامبر اسلام(ص) ۱۵۰۰ سال قبل به جایگاه زن توجه ویژه داشتند اما بشر در تمدن جدید خود این جایگاه را نادیده گرفته است. 

عبدالملکی افزود: به اعتقاد من شأن و کرامت جنس زن از جنس مرد بالاتر است چراکه ما هیچ مردِ موفق و تاریخ‌سازی نداریم که نشانی از مادر قهرمان نداشته باشد. 

وی گفت: آرزو می‌کنیم روزی بیاید که زنان جایگاه اصلی خودشان را با کرامتی که مورد نظر پیامبر اکرم (ص) و اسلام است به دست آورند. 

وزیر کار بیان کرد: ما در وزارت کار و رفاه اجتماعی و تمام زیرمجموعه‌های این وزارتخانه تأکید بر حفظ جایگاه بانوان داریم. بانوان توانمندی‌های بسیاری دارند. ما در این مدت تأکید داشتیم که در انتصابات حتما از خواهران انقلابی توانمند متخصص استفاده شود. تا امروز نیز تعدادی منصوب شدند و در آینده نیز تعداد بیشتری در جایگاه مدیریتی منصوب خواهند شد. 

عبدالملکی تاکید کرد: در حوزه‌ی رفاهی تأکید داریم خواهرانی که مادر هستند به نسبت تعداد فرزندان خود از مزایای رفاهی بیشتری برخوردار باشند. 

وزیر کار گفت: در جلسه‌ی شب گذشته‌ی ستاد اقتصادی دولت، زمانی که در خصوص اصلاح نظام تامین اجتماعی و نظام‌های بازنشستگی صحبت شد، اتفاق نظر وجود داشت که بیشترین حمایت نسبت به مادران به نسبت تعداد فرزندانی که دارند صورت بگیرد. در دولت سیزدهم قطعا سیاستِ اهمیت و توجه به مادران به نسبت تعداد فرزندانی که دارند، اهمیت ویژه‌ای نسبت به گذشته دارد. 

در ادامه این جلسه انسیه خزعلی گفت: زنان نشان دادند که اگر جامعه و خانواده به آن‌ها اهمیت بدهد قطعا می‌درخشند. قوانین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان حمایت از زنان در عرصه‌های مختلف را فراهم کرده است. 

وی گفت: در این مصوبات امنیت زنان در خانواده و محل کار، تامین اجتماعی زنان در دوران بازنشستگی و سایر موضوعات و حقوق پیش‌بینی شده است اما متاسفانه بسیاری زنان از این حقوق خود آگاه نیستند و آن را مطالبه نمی‌کنند. 

خزعلی گفت: این مصوبات حاصل زحمات مسئولان طی سی سال گذشته برای حمایت از زنان است و باید بهره‌برداری شود. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امیدواریم با سیاست‌ها و قوانین و مصوبات مورد نیاز زنان بتوانیم کمک بیشتری در جهت ارتقای وضعیت زنان در جامعه داشته باشیم. 

وی به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در این قانون برای همه‌ی عرصه‌های زندگی زنان مشوق‌های مادی و معنوی و اجتماعی و بودجه‌های کلان در نظر گرفته شده است تا زنان نقش مادری خودرا به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز