خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر توحید:

کارگران شهرداری ۳ ماه مزد طلبکارند/ دچار کمبود منابع مالی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۳۳

کارگران مجموعه شهرداری توحید واقع در شهرستان هلیلان استان ایلام حدود سه ماه معوقات مزدی دارند. عضو شورای شهر توحید با تایید معوقات مزدی کارگران شهرداری این شهر می‌گوید: کمبود منابع مالی دلیل به تاخیر افتادن مطالبات مزدی کارگران شهرداری است.

مراد جلیلیان (عضو شورای شهر توحید) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح مطالبات کارگران شهرداری این شهر گفت: کمبود منابع مالی در شهرداری باعث تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شده است.

او در ارتباط با مطالبات کارگران گفت: پیش از این مطالبات مزدی کارگران حدود شش ماه به تعویق افتاده بود که به مرور با تامین منابع مالی این مطالبات به سه ماه تقلیل یافته است. همچنین کارگران حدود دو سال است که از دریافت اضافه کاری و سایر مزایای مزدی به دلیل کمبود منابع مالی محروم هستند. در عین حال دو ماه از حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

عضو شورای شهر اظهار داشت: کاهش درآمد شهرداری توحید از گذشته باعث بروز مشکلاتی شده است به همین دلیل هم اکنون کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن سه ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند اما با صبوری و نجابت، همچنان در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

به گفته وی، بخش زیادی از درآمد سالانه شهرداری توحید از دریافت عوارض تامین می‌شود. می‌توان گفت با شیوع ویروس کرونا، و افزایش مشکلات اقتصادی شهرداری شهر توحید بسیاری از منابع درآمدی خود را از دست داده است. در کنار این مشکلات ما متحمل یکسری مشکلات درخصوص مستهلک شدن یکسری ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان و درآمدزایی  برای شهرداری هستیم که ضرورت دارد با کمک مسئولان تامین شود. به عنوان نمونه این شهر به عنوان مرکز بخش شهرستان هلیلان و با این حجم از جمعیت، فقط یک دستگاه خودرو آتش نشانی مستهلک و قدیمی دارد که در زمان وقوع حادثه هیچ امکانات امدادرسانی برای اطفاء حریق ندارد.

به گفته وی، بخش زیادی از درآمد سالانه شهرداری توحید از دریافت عوارض ساخت و ساز است که دچار رکود شده و در عین حال پرداخت رقم ارزش افزوده با تاخیر چند ماهه به حساب شهرداری واریز می‌شود.

جلیلیان با بیان اینکه ادامه حیات شهرداری توحید مستلزم وجود درآمد پایدار است، در ادامه درباره منابع مالی پرداخت حقوق کارگران گفت: شهرداری هر ماه مبلغی حدود ۱۵۰ میلیون تومان بابت دستمزد کارگران نیاز دارد، این در حالیست که کل در آمد شهرداری در طول یک ماه حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

او افزود: متاسفانه درآمد ماهانه شهرداری توحید جوابگوی مخارج جاری شهرداری نیست به همین دلیل در برخی از پروژه‌های عمرانی شهر در زمینه جدول‌گذاری و آسفالت خیابانها دچار کمبود منابع مالی هستیم.

جلیلیان در پایان تاکید کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات مالی اجرای برنامه‌های مالی پایدار است که بتوان منابع درآمدی شهرداری را افزایش داد که آن هم نیازمند منابع مالی و مساعدت مسئولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز