خبرگزاری کار ایران

انتقاد «کلاه زردها» از عدم اصلاح طرح طبقه‌بندی/ حقوق مناسب نمی‌گیریم!

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۹۴۳

اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق نسبت به‌ عدم اصلاح طرح طبقه‌بندی خود انتقاد دارند.

نمایندگان جامعه اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق کشور در تماس با خبرنگار ایلنا، نسبت به شرایط شغلی خود انتقاد کردند.

آن‌ها می‌گویند: بیش از یک سال است که قرار است طرح طبقه‌بندی مشاغلِ کلاه زردها را اصلاح کنند اما هنوز سازمان امور استخدامی این کار را صورت نداده است. قرار بود روز شنبه در شورایعالی حقوق و دستمزد اصلاح طرح طبقه‌بندی اجرایی شود اما بازهم کار را به تعویق انداختند. این در حالیست که وزارت نیرو با اصلاح طرح طبقه‌بندی موافق است و متن آن نیز فراهم شده اما سازمان امور استخدامی همکاری نمی‌کند.

به گفته نمایندگان کلاه زردها، این نیروها با مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مشغول به کار هستند اما با طرح طبقه‌بندی قدیم، حقوق مناسب به آن‌ها پرداخت نمی‌شود و مدارک و سوابق نیروها در پرداخت دستمزد لحاظ نمی‌شود.

کلاه زردها می‌گویند: انتظار داریم تا قبل از پایان سال، طرح طبقه‌بندی اصلاح و برای اجرا ابلاغ شود تا از فروردین ماه سال بعد، حقوق عادلانه دریافت کنیم.

یک نماینده اپراتورها می‌گوید: روز گذشته (سوم دیماه) جلسه سه جانبه با حضور مسئولین وزارت نیرو و سازمان اداری استخدامی کشور و اعضای شورای اپراتوری برگزار شد که در این جلسه موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مسئولین وزارت به سازمان اعلام کردند نمی‌توان برای یک کارگاه دو طرح تعریف کرد و شغل اپراتور را از بقیه مشاغل جدا کنیم اما در نهایت، پس از مباحث کارشناسی، قرار بر این شد که این موضوع را با مسئولین عالیرتبه وزارت نیرو مطرح و نتیجه را به اطلاع سازمان اداری استخدامی کشور برسانند. بحث دیگری که مطرح شد بار مالی طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری شرکت‌های دولتی و ارجاع به سازمان برنامه و بودجه جهت بار مالی طرح بود. بحث یکپارچه‌سازی همه اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق کشور یعنی اپراتور‌های کارمندی و کارگری در قالب فرمت قرارداد دائمی کارگری، موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد. امیدوارم تکلیف همه این موضوعات تا قبل از پایان سال روشن شود و از بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز