خبرگزاری کار ایران

در مراسمی به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) مطرح شد:

در مورد حقوق زنان سند مدونی نداریم/ زنان باید جایگاه مناسبی در عرصه‌ی کار و اجتماع داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۷۹۸

دبیرکل خانه کارگر گفت: اساس توجه ما باید معطوف به برنامه‌ریزی برای زنان باشد. ما باید یک مانیفست برای اشتغال زنان داشته باشیم تا زندگی اجتماعی و اقتصادی آن‌ها را ارتقا بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در مراسمی که به مناسبت روز زن برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) کشش و جاذبه‌ای شاخص در جهان دارد. ایشان یکی از زنان ممتاز در اسلام و جهان هستند. زمانی در اندلس دولتی تشکیل شد به نام فاطمیون که این نشان از وسعت نام حضرت فاطمه(س) در جهان دارد. در این کشور مردم مسیحی هستند اما نام مقدس حضرت فاطمه(س) در آنجا بسیار طرفدار دارد. مردم نام ایشان را بر روی فرزندان خود می‌گذارند و کسانی نیز مدعی شفا هستند و به نام ایشان مراسمات مفصلی برگزار می‌کنند. 

محجوب در ادامه با اشاره به مسئله و مشکلات زنان گفت: ما با آنچه باید در مورد زنان شاغل و بازنشسته و بازماندگان اجرایی کنیم فاصله‌ی بسیاری داریم. ما نگران معیشت این گروه هستیم. 

وی بیان کرد: نسبت جمعیت فعال زن ما به نسبت مردان فعال بسیار کوچک است. موضوعات مربوط به زنان از جنبه‌های مختلفِ کمی و کیفی جای کار بسیاری دارد. زنان باید جایگاه مناسبی در عرصه‌ی کار و اجتماع پیدا کنند. 

محجوب بیان کرد: اساس توجه ما باید معطوف به برنامه‌ریزی برای زنان باشد. ما باید یک مانیفست برای اشتغال زنان داشته باشیم تا زندگی اجتماعی و اقتصادی آن‌ها را ارتقا بدهیم. 

دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: امیدواریم با همکاری اعضای محترم اتحادیه زنان و انجمن‌ها و شوراها این امور محقق شود. باید گروهی تشکیل شود تا با تلاش آن گروه حقوق مربوط به زنان احیا شود. باید فعالیت‌های علمی در این زمینه انجام شود. حقوق مختلف زنان باید با شهود و آگاهیِ بسیار پیگیری شود. 

محجوب بیان کرد: ما در مورد حقوق زنان سند مدونی نداریم. البته در قانون کار در موارد مشخصی به برخی از حقوق زنان پرداخته شده است اما منظور من تنظیم حقوق همه جانبه خصوصا در عرصه‌ی شغلی است. 

وی بیان کرد: باید این مناسبت را مغتنم بدانیم و بیشتر و جدی‌تر به موضوع حقوق زنان بپردازیم. 

محجوب در پایان با اشاره به پرداخت بخشی از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: تلاش دوستان ما و تجمع چند هفته پیش بازنشستگان سبب شد بخشی از مطالبات به صورت جدی در مجلس پیگیری شود که بخشی از آن در کمیسیون تلفیق حل شده و ما منتظریم در صحن مجلس نیز رای بیاورد و اجرایی شود. 

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به جلسه‌ی مزدی شورایعالی کار گفت: امیدواریم تصمیمات درستی در این زمینه گرفته شود و در اخذ این تصمیمات به مشکل معیشتی مردم توجه جدی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز