خبرگزاری کار ایران

وعده پرداخت مطالبات کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت محقق نشد/ کارکنان امروز هم تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۵۹۷

تعدادی از کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌های کشور با حضور مقابل سازمان خصوصی‌سازی، خواهان پرداخت مطالبات مزدی دو ساله خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستان‌های کشور به نیابت از همکاران خود، صبح امروز در مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده و خواهان پرداخت حدود ۲سال مطالبات مزدی (سالهای ۹۷ و ۹۸) خود شدند.

برخی از این کارکنان با بیان اینکه در آخرین دور از اجتماعات خود برای سه روز مقابل ساختمان وزارت اقتصاد حاضر شدیم، گفتند: بعد از اعتراضات ما، اعضای شورای عالی بورس به منظور بررسی مشکلات معوقات مزدی و سایر مطالبات کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت حدود ۷۵ درصد از مطالبات مزدی عقب افتاده کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور (تا پایان سال ۹۸) به صورت علی‌الحساب به همراه معوقات بیمه‌ای و مالیاتی تا یک هفته آینده پرداخت شود.

آن‌ها با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی مکلف به پرداخت مطالبات کارکنان شده است، افزودند: با وجود اینکه نزدیک به دو ماه از تصمیم و وعده شورای عالی بورس می‌گذرد و علارغم دریافت مدارک، هنوز مطالبات مزدی دوساله (۹۷ و۹۸)  کارکنان پرداخت نشده است و این امر موجب شده برای امرار معاش دچار مشکل شویم. درواقع سازمان خصوصی‌سازی با زیر پا گذاشتن وعده‌های خود، شرایط را برای ما بدتر می‌کند.

آن‌ها در ادامه با بیان اینکه کسی پاسخگوی مشکلاتمان نیست، در ادامه گفتند: بدهی بیمه‌ای و مالیاتی کارکنان تعاونی‌های کشور به حدی رسیده که برخی نهادهای طلبکار اقدام به توقیف اموال شخصی تعدادی از همکاران کرده‌اند.

در عین حال تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور مدعی هستند از سال ۹۷ مطالبات مزدی و هزینه‌ای جاری دفاتر محل کارشان به تاخیر افتاده است. گفته می‌شود بخش دیگری از مطالبات آن‌ها مربوط به معوقات بیمه‌ای میشود که از سال ۹۴ به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

آن‌ها در خاتمه تصریح کردند: از مسئولان انتظار داریم بعد از سال‌ها، به مطالبات تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانهای کشور پاسخ دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز