خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی «تعمیرات واگن» راه آهن آذربایجان خواستار تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۴۲۷

کارگران پیمانی «تعمیرات واگن» راه آهن آذربایجان از اینکه در چند سال گذشته در استخدام یک شرکت پیمانکاری هستند، گله دارند و خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم هستند.

کارگران پیمانی «تعمیرات واگن» شرکت راه‌آهن آذربایجان در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۶۰ کارگر پیمانی تعمیرات واگن شرکت راه آهن آذربایجان در تبریز هستیم و از اینکه در چند سال گذشته به صورت پیمانی در استخدام یک شرکت پیمانکاری مشغول کار هستیم، انتقاد داریم. ما خواستار آن هستیم که وضعیت استخدامی‌مان به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

این کارگران مدعی‌اند: پیمانکاران نیروی انسانی در مقام کارفرما آورده مالی ندارند و به تعهدات قانونی خود در قبال کارگران تحت مسئولیت خود عمل نمی‌کند.

کارگران پیمانی تعمیرات واگن راه‌آهن آذربایجان همچنین درباره پیگیری تبدیل وضعیت استخدامی خود گفتند: سال‌هاست مجموعه کارگران راه‌آهن برای دریافت مطالبات صنفی خود و همچنین در اعتراض به سیاستگذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکت‌های پیمانکاری، پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌اند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گفته آنها؛ قرار است موضوع طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی در صحن علنی مجلس برسی شود، به همین دلیل ما کارگران شرکتی تعمیرات واگن انتظار داریم نمایندگان با تصویب این طرح، امنیت شغلی را به همه کارکنان قراردادی و شرکتی شاغل در تمام بخش‌های دولتی، عمومی و نیمه دولتی کشور بازگردانند.

آنها با اشاره به اینکه در نتیجه حضور پیمانکار حقوق و دستمزدمان با تاخیر پرداخت می‌شود، افزودند: هرچند بعد از گذشت سالها که تاخیر در پرداخت حقوق داریم، اخیرا مطالباتمان را تقریبا هر ماه دریافت می‌کنیم اما پیمانکار توانایی پرداخت یک جای حقوق کارگران را ندارد و آن را در چند قسط به حساب کارگران واریز می‌کند.

به گفته آنها؛ کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در بخش‌های مختلف راه‌آهن ازجمله واحد تعمیرات مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

این کارگران با تاکید بر اینکه کارگران پیمانی بعد از سال‌ها کار در بخش‌های مختلف ریلی از مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، در خاتمه خواستار پاسخگویی مسئولان راه‌آهن کشور درخصوص افزایش مشکلات کارگران این واحد خدماتی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز