خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران آبفای تهران برای تصویب طرح ساماندهی نیروهای شرکتی در مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۴۰۹

کارگران پیمانکاری تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران خواستار تصویب طرح تبدیل وضعیت شغلی خود از نمایندگان مجلس شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شرکت آب و فاضلاب تهران گفتند: کارگرانی‌که در واحدحفظ و نگهداری و تامین آب و فاضلاب تهران زیر نظر پیمانکار تامین نیرو مشغول کارند، بدنبال تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.

این گروه از کارگران، می‌گویند: قرار است موضوع طرح تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی در صحن علنی مجلس برسی شود؛ به همین دلیل ما کارگران شرکتی آب و فاضلاب انتظار داریم نمایندگان با تصویب این طرح، امنیت شغلی را به همه کارکنان قراردادی و شرکتی شاغل در تمام بخش‌های دولتی، عمومی و نیمه دولتی کشور بازگردانند.

به گفته یکی از کارگران آبفای تهران، هدف اصلی این طرح، حذف شرکت‌های پیمانکاری واسطه و برقراری عدالت مزدی است. بنابراین سالهاست که کارکنان نهادهای مختلف از جمله آب و فاضلاب تهران از تعدد قراردادهای شغلی و تغییر دستمزدها در یک محیط ثابت انتقاد دارند.

او مدعی شد؛ پیمانکاران تامین نیرو در مقام کارفرما به هیچ‌یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران آب و فاضلاب عمل نکرده و آن‌ها از حداقل‌های مزدی و امنیت شغلی محرومند.

این کارگر آب و فاضلاب تهران که روز چهارشنبه (۲۹ دی ماه) به همراه همکاران خود برای وصول خواسته‌های صنفی به ساختمان شرکت مهندسی آب و فاضلاب مراجعه کرده بودند، در ادامه یادآور شد: سالهاست پیگیر خروج پیمانکاران تامین نیرو از شرکت آب و فاضلاب شهری تهران هستیم اما تاکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

وی با یادآوری این نکته که کارگران شرکتی آبفای تهران در واحد تامین آب برخلاف نیروی کار رسمی و قرارداد مستقیم مجموعه آب و فاضلاب دچار مشکلاتی همانند شیفت‌های اجباری هستند و از مزایایی همانند اضافه‌کاری، پاداش و کارانه و سایر خدمات عرفی محروم هستند، افزود: با وجود اینکه مطالبات کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم تقریبا به‌روز است اما در مورد کارگران پیمانی اینطور نیست و آن‌ها حداقل‌های مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

این کارگر پیمانی آبفای تهران در پایان گفت: طرح تبدیل وضعیت شغلی که با آینده شغلی هزاران و شاید میلیون‌ها کارگر سر و کار دارد نباید به بهانه‌های مختلف نادیده گرفته شود بنابراین خواستار تصویب این طرح مهم ازسوی نمایندگان مجلس هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز