خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران بازنشسته هفت تپه ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۰۷۶

نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران بازنشسته مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از ماه پایانی سال ۹۹ تاکنون معطل دریافت کامل مطالبات سنواتی و مرخصی ذخیره خود هستند.

منابع کارگری در هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: کارگران بازنشسته‌ای که از اسفند سال ۹۹ تاکنون از طریق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند، همچنان بابت بخشی از مطالبات خود از کارفرما طلبکارند.

گفته می‌شود پس از تسویه حساب، این کارگران بخشی از مطالبات بازنشستگی خود را به صورت قانونی دریافت کردند اما قسمت باقیمانده مزایای آن‌ها که مربوط به سنوات و مرخصی ذخیره می‌شود، به صورت کامل پرداخت نشده و از قرار معلوم کارگران هنوز با کارفرما اختلاف نظر دارند.

این گروه از کارگران در تشریح مطالبات خود افزودند: بعد از آنکه کارفرما مطالبات بازنشستگی‌ ما را پرداخت کرد، متوجه شدیم، در نحوه محاسبه سنوات بازنشستگی‌مان کوتاهی شده و ذخیره مرخصی ما هم محاسبه نشده است.

این کارگران با بیان اینکه بعد از سال‌ها تلاش با شناخت قوانین جاری کشور و عرف کارگاه درخصوص پرداخت ۴۵ روز سنوات و رای اخیر دیوان درخصوص نحوه پرداخت سنوات با مزایا که فصل‌الخطاب است، تصمیم به بازنشستگی گرفتیم، در ادامه افزودند: انتظار داشتیم بعد از ۲۰ سال کار و تلاش مدیریت فعلی مجتمع، مطابق عرف کارگاه و رای و قوانین بالادستی که ملاک عمل است مزایای ما را با ۴۵ روز پرداخت کند اما کارفرما با تفسیر غلط از قانون و رای دیوان آنچه به عنوان سنوات به ما پرداخت کرده، بر اساس قانون و عرف نبوده است.

آن‌ها با انتقاد از کارفرما و مسئولان اداره کار افزودند: علارغم اینکه اسناد قانونی مطالباتمان به مدیریت و مسئولان اداره کار شهرستان شوش و استان ارائه شده اما کسی از احقاق حقوق و پرداخت کامل مطالبات بازنشستگی‌ ما حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز